waar dienen die blokken voor?

op het plaatje zie je van die blokken staan voor fietsers dat betekent oversteek plaats voor fietsers betekent dat dan ook dat je ze niet voor hoeft te laten als ze van rechts komen met de auto?

Toegevoegd na 16 minuten:
ja maar de auto die van uit de zwarte pijl komt heeft geen haaientanden en de andere zwarte pijl is de fietsers (naar links) dus dan zijn er geen haaien tanden wie mag dan eerst?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
8.9K

Antwoorden (4)

Het wel of niet bepalen van voorrang wordt in dit geval bepaald door de haaientanden, die je ook in het plaatje ziet, en niet door de blokken. De blokmarkering dient er voor om aan te geven dat het een oversteekplaats voor fietsers is, maar dus niet perse dat ze daar voorrang hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten aanzien van de voorrang hebben de blokken geen betekenis. De fietser komt van rechts dus heeft -bij afwezigheid van haaientanden- gewoon voorrang.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry...wel haaientanden voor de auto.
Dit betekent voor de bestuurder van de auto:
verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg.
Feit blijft dat de fietser voorrang heeft / moet krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als ze op het fietspad zitten moet je ze altijd voorlaten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De auto die komt vanuit de zwarte pijl (dus van onderuit de foto) heeft WEL haaietanden en moet de fietser voor laten gaan. De auto die van de groene pijl komt (dus van de rechterkant van de foto moet de fietsers ook door laten gaan op grond van 'rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat voor'.

Fietsers hebben dus op DEZE kruising altijd voorrang op alle auto's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat heb ik gemist in de vraag dat ik twee minnen krijg?