Vandaag een proefrit gemaakt in een Opel Corsa en zag dit.

Op de balken onder de beide deuren zag ik dat de balken nogal ribbelig waren (zie foto). Nu vraag ik me af of dit normaal is, of dat het misschien een schadeauto is geweest. Dit is mijn enige twijfel nog bij deze auto, de rest was goed. Wie weet of dit hoort of dat het inderdaad schade is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

Bij twijfel... niet inhalen. Ik krijg hier geen goed gevoel bij. Het lijkt of er een nieuwe dorpel is ingelast voor erg weinig geld. En een dorpel vervangen sowieso doe je niet omdat de andere nog goed was.

Lijkt mij dus een schade gevalletje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een beetje lastig te zien wat het exact is (roest of tecktyl)
Ik prik er altijd gewoon in met de achterkant van een lucifer, daarmee beschadig je de lak niet en als het echt slecht is....afdingen op de prijs en goed onderzoeken of de auto is overgespoten (kun je wel goed zien bij de raaampjes)en bij twijfel naar een ander auto uitkijken. Er is zat te koop dus overhaast is overbodig en duur bij het kopen van een auto als je niet goed oppast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo te zien is het schade je hebt het alleen over aan de kant waarvan je de foto laat zien je kan altijd wat van de prijs eraf laten halen. Verder zeg je dat hij verder goed is rijd goed. Maar ik kan wel zeggen dat wat je laat zien op de foto dat het ongetwijfeld schade is, want bij geen 1 auto heeft witte ribbels/ streep aan de dorpel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeft de auto dit aan beide kanten?Een hoop auto's hebben dit fabrieksaf,en is steenslagbescherming.Kijk ook goed of je geen kleurverschil heb tussen de deur,spatbord en deze kokerbalk(en).Soms zie je ook wel eens een klein zakkertje zitten in de lak.

Kijk ook eens onder de auto.Als je spuitnevel ziet aan de onderzijde en wielkasten,dan zal de auto overgespoten zijn en heeft hij (misschien) schade gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed kijken en vooral even kijken of je dit bij identieke auto's ook waarneemt, als dat zo is zeker niet kopen. Vraag het aan de eigenaar en vraag een eventuele NAP op. Kijk ook in de onderhoudshistorie en vraag of bekend is hoeveel mensen de auto in hun bezit hebben gehad. Soms kan je via de garage in contact komen met de vorige eigenaar om vragen te stellen over verleden van de auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is normaal.

Zit aan de andere kant ook als het goed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Fosters,

Wat je hier ziet is een anti-steenslaglaag (bodyschutz)
Dit is normaal , alleen is het wat ik op de foto zie niet normaal (de rand is te scherp)
Deze auto heeft ieder geval schade gehad , wat overigens niet erg hoeft te zijn

Vergelijk het eens bij een andere Corsa, dan zul je zien dat die laag daar veel "vloeiender " is.
En kijk even goed naar de deurnaden e.d of deze overal gelijk zijn.

Eventueel kan je er een ANWB keuring op vragen !

Succes ,
Leonard