Mijn Renault Clio uit 1999, 86.000 km, heeft eind 2011, 77644 km, voor het laatste een (kleine) beurt gehad. Wanneer moet 'ie weer een beurt?

Hij is wel gekeurd eind 2012 maar de garage zei dat ik zo weinig rijd dateen beurt niet nodig is. En vervolgens kreeg ik een lekke band en bleek dat 3 banden zo verdroogd waren door ouderdom dat ik 3 nieuwe banden moest volgens Kwikfit. Vind dat raar dat de garage dat niet heeft gezien en twijfel nu ook aan het beurt verhaal. Wil wel graag veilig rijden.
En moet ik de auto dan een grote of een kleine beurt laten geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1K

Het beste antwoord

Elke auto heeft tenminste 1 keer per jaar een onderhoudsbeurt nodig, juist bij een weinig gebruik kan er veel stuk gaan dat te laat wordt opgemerkt, denk hierbij aan olie waarvan de toevoegingen van uitgewerkt raken en de motor ernstige schade kunnen toebrengen, het roesten van de remschijven / trommels waardoor een te lage remwerking ontstaat, poreus raken van slangen waardoor er lekkage ontstaat en ga zo maar door.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op www.autoweek.nl kun je je kenteken invoeren en onderin staat bij de meeste auto's de beurt interval, voor een kleine en een grote beurt. Dit is helaas niet bij ieder type.
Verder lijkt het me toch wel verstandig om jaarlijks een kleine beurt uit te voeren. En wanneer je heel weinig rijdt zou ik het zeker om de 10.000 km doen. En dat hangt er nu om.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Mee eens, + van mij.
Ik denk dat jouw garage gelijk heeft, over de banden kan ik niets zeggen zonder foto, maar dat hadden ze dan bij de APK wel moeten zien. Over Kwikfit ben ik over het algemeen niet tevreden. Die willen je maar al te graag van alles verkopen. Zeker als ze merken dat je er niet zoveel verstand van hebt. De verhalen die we af en toe horen over kwikfit,..oei oei,.. wat een roversbende!

Toegevoegd na 2 minuten:
En als je zo makkelijk van je stuk te brengen bent, ben je waarschijnlijk een superklant voor heel veel autobedrijven die je vanalles op de mouw spelden.

Blijf lekker bij je eigen garage, en laat je niet gek maken! DIe clio kan heel wat hebben, ook zonder elke 10.000 km naar de garage te gaan.