Ik heb een aantal banden kunnen krijgen incl stalen velg, hoe kom ik erachter op welke auto een stalen velg past.Degene van wie ik ze heb wist t ook ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Onder elke auto kunnen stalen velgen,het ligt aan de maat die je hebt want daar zijn verschillen in.

Toegevoegd na 1 dag:
Ook kijken wat de ET en de steekwaarde is van de auto waar de velgen op moeten.

Hiervoor moet je op de velgen kijken en informeren bij de bandenspecialist of deze voor je auto geschikt zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door eerst de bandenmaat te bepalen van uw banden, zie http://www.conti.nl/informatie/de-juiste-bandenmaat/ , en daar dan mee op de website van http://www.wheel-size.com/ aan de slag te gaan, kunt u een idee krijgen welke automodellen van welke merken met die bandenmaat uitgerust kunnen zijn.

Op die tweede website kunt u namelijk zoals gebruikelijk bandenmaten zoeken bij automodellen, maar _ook andersom_ , en die vraag wordt zelden gesteld, en daarom vind ik er ook niet veel bronnen voor. U zult het denk ik met die Amerikaanse bron moeten doen. U kunt daar bovendien ook nog op velgmaat zoeken.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik heb eens gekeken bij het merk Peugeot, en er blijken gelukkig ook Europese modellen in de database te zitten.
Bordensteker