Wat als je je eigen auto aanrijd ?

Als je bijv 2 auto's in bezit heb waarvan de ene door je oom/neef/nicht gereden word en jij rijd met je 2 de auto erachteraan en bots tegen hem/haar.

auto's zijn beiden van jou krijg je geld vergoed door de verzekering?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Wanneer dat gebeurd krijg je in ieder geval veel problemen met je verzekering. Je wordt zeer waarschijnlijk aangemeld bij EVA (de naam van het fraude systeem), en dit is een landelijk systeem dus ook na te trekken voor andere verzekeraars. Hierdoor wordt je als risico bestempeld en dan moet je mogelijk je auto bij Rialto verzekeren (hele dure verzekeraar, die alleen grote risico's verzekerd).

Maar to the point komend:
De verzekeraar moet wel uitkeren, je bent namelijk zoiezo verzekerd tegen de schade die jij aanricht aan een ander voertuig (of persoon).

Maar je kan beter een ander verhaal ophangen (dit is eveneens fraude, maar hier komen ze mogelijk moeilijker achter), of de schade voor eigen rekening te nemen je valt immers toch terug op je bm-trede