Wat kan ik doen tegen een knipperend en zoemend olielampje in mijn Volkswagen Golf Karmann cabriolet uit 1990?

Sinds ongeveer 1 a 2 jaar gaat het olielampje knipperen en zoemen tijdens een rit. In het begin was dit alleen bij verre ritten (90-120 km), maar sinds ongeveer een jaar gebeurd dit al bij een aantal kilometer. We zijn er achter gekomen dat als het lampje knippert en zoemt en je trapt vervolgens de gas heel even iets verder in, dat het dan stopt. Op wegen waar je 30 km/h mag, gaat het lampje nooit aan en zoemt het ook niet. Ook op snelwegen gebeurd er niets. Maar als je op een 80 km/h uur weg rijdt en je rijdt dan ongeveer 70, dan gaat het zoemen en knipperen.
In de auto zit 10W40.

Wie kan mij hiermee helpen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zit een automatische versnellingsbak in.

Toegevoegd na 7 minuten:
Om het probleem te verhelpen hebben we het volgende al geprobeerd:
- Andere motor erin
- Andere sensoren erin
- Oliedruk hebben we gemeten en zou goed moeten zijn

7 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Om het knipperende en zoemende olielampje in je Volkswagen Golf Karmann cabriolet uit 1990 te verhelpen, moet je eerst de oorzaak van het probleem achterhalen. Controleer of de lampjes goed zijn aangesloten en of de stekkers goed zijn aangesloten. Als dat niet het geval is, moet je de stekkers en lampjes vervangen. Als dat niet het probleem oplost, moet je de oliepeil controleren en eventueel bijvullen. Als dat ook niet helpt, moet je de oliepomp vervangen.
Bronnen:
4 maanden geleden