Hoe of aan wat kan je zien of er een nieuwe koppeling is geplaatst ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
Reddie
8 jaar geleden
Een koppeling aan wat?
Aan je auto?
Aan Youtube?
???
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
aan mijn auto . Staat toch bij de topics auto ?

Het beste antwoord

dit is alleen maar te zie als je de versnellingsbak verwijderd, waarom deze vraag ben even nieuwsgierig.

Toegevoegd na 34 seconden:
zie moet zien zijn
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Omdat ik een nieuwe koppeling moest laten steken omdat ze sleepte . In renault twingo . Vindt nu dat de koppelingspedaal heel los is . Tegenwoordig kan men niemand meer vertrouwen hé . Daarom vroeg ik me af of je het ergens aan kon zien dat koppeling wel degelijk vernieuwd is .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
je zou het kunnen zien aan de bouten die de versnellingsbak aan de motor bevestigen, als deze los zijn geweest is dat duidelijk zichtbaar. als ze ook de drukgroep hebben vervangen is het trouwens wel mogelijk dat het koppelingspedaal nu lichter aanvoelt bij bediening.

Andere antwoorden (2)

Als de koppeling al aan grijpt terwijl het pedaal nog redelijk diep is ingetrapt , dan is de koppeling nog vrij nieuw.

Als de koppeling pas aan grijpt terwijl je het pedaal al bijna helemaal hebt op laten komen, dan is dat een aanwijzing dat de koppelingsplaat al een eind versleten is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Auto in zn 3 zetten, Handrem erop, optrekken.. Als de auto aanblijft is de koppeling goed. Als de auto afslaat is de koppeling binnekort aan de beurt