'batterij plip afstandsbediening is leeg' Wat moet ik daaraan doen?

Mijn auto gaf net deze melding toen ik instapte. Alles werkt verder gewoon. Moet ik iets doen of kan het komen dat het door de kou komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is het batterijtje van je sleutel (afstandsbediening centrale deurvergrendeling) bijna leeg. Het kan zijn dat die het nog doet, maar misschien ook niet meer. Dan loop je het risico dat je deuren niet zijn gesloten terwijl jij denkt dat ze wel dicht zitten omdat je op het knopje hebt gedrukt.

Als een batterij koud is kan de spanning ook lager zijn, maar dat is niet waarschijnlijk als je die in je broekzak hebt.
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat dacht ik ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK, dit is te technisch voor mij, hoe weet mijn auto nou dat het batterijtje in mijn sleutel leeg is? *zuch*
itsme
13 jaar geleden
Je auto communiceert met je sleutel via een draadloos systeem. Om de deuren open te doen of te sluiten.
Maar als de spanning van je batterijtje te laag dreigt te worden, zendt de sleutel ook een 'alarmsignaal' mee. Daar reageert de auto dan op met die waarschuwing. Dus: gewoon een batterijtje kopen dat in je sleutel past, dan is het probleem opgelost.

Andere antwoorden (1)

Voor alle zekerheid de deuren handmatig vergrendelen, en de auto gewoon met de sleutel openen.

Toegevoegd na 52 seconden:
en een nieuw batterijtje kopen.