Wat voor een slang is dit die van de gasklephuis naar de motor gaat? (zie foto)

Hij lijkt namelijk los te zitten aan de kant van de motor. Tevens lekt hij daar een beetje olie op die plek.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
2.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ontluchting kleppendeksel.
Edraket
8 jaar geleden
Een beetje olielekkage op die plek is normaal omdat daar er geen slangenklem zit.
Er is niets om ongerust over te zijn.

Het beste antwoord

Dit is de carter ontluchting slang. Dat deze iets vettig is, is normaal. Als hij los zit kan je het klemmetje aandraaien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mocht de auto na lang stationair lopen (in de file b.v.) blauwe rook uit de uitlaat blazen, dan moet je het klepje in het kleppendeksel vervangen. Dat ding waar de slang op zit aan de motor dus. Dan zal het "lekken" ook minder worden. Zo lang hij niet rookt, gewoon laten zitten.