Kan ik meer vergoeding krijgen na kapotte remmen na een goedgekeurde APK-keuring?

Afgelopen vrijdag heb ik mijn auto naar een garage gebracht. Ik werd later gebeld dat een aantal lampen en twee remslangen vervangen moesten worden. Totale kosten: 275 euro. Ik ben akkoord gegaan en de garage heeft mijn auto gerepareerd en vervolgens is mijn auto goedgekeurd. Zaterdagochtend heb ik mijn auto opgehaald, ik merkte al meteen dat mijn rempedaal minder goed reageerde en dat de auto naar rechts afweek bij het remmen. Ik dacht echter dat dit misschien aan de nieuwe remslangen lag. Ik heb ongeveer 2 minuten met de auto gereden omdat ik dichtbij de garage woon. De rest van het weekend heb ik niet meer gereden. Vervolgens reed ik maandagochtend naar mijn werk toe. Ik drukte het rempedaal in, maar er gebeurde niets. Ik botste vol tegen een busje voor mij op de weg aan. De remmen deden het gewoon amper. Gelukkig reed ik ongveer 40, en had het busje geen schade, en met mij gaat het op nekpijn na goed. Echter is mijn auto wel flink ingedeukt voor door de klap op de trekhaak van het busje. Heel, heel voorzichtig ben ik naar de garage gereden. Bij de garage zagen ze dat de remvloeistof helemaal was weggelekt en dat de remslang los hing. De remmen hebben ze meteen (kostenloos) gemaakt. Verder is hun aanbod: ze maken alles voor weer recht en netjes, de 275 euro krijg ik teruggestort.

Is dit een goed aanbod, of zou ik hier meer uit kunnen halen? Ik had een dodelijk ongeluk kunnen hebben, levensgevaarlijk!

Alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als alles kosteloos gerepareerd wordt én je krijgt de oorspronkelijke reparatiekosten teruggestort, dan is dat een mooi begin. Zorgt de garage tijdens de reparatie ook voor vervangend vervoer? Het best kun je hen toch schriftelijk aansprakelijk stellen, omdat je nog nekklachten hebt. Voor het geval je hier iets aan over houdt, of extra kosten moet maken voor fysiotherapie bijvoorbeeld. Het garagebedrijf is voor dergelijke gebeurtenissen verzekerd (als het goed is).

Zorg ervoor dat je de zaken zwart op wit krijgt. Dat kan bv door de garage te mailen over de gang van zaken. Hierin bevestig je wat er allemaal is gebeurd. Of misschien is er een getuige. Toegevoegd na 2 minuten: Meer krijgen dan dat je nu krijgt, this is not America. In Nederland heerst er geen schadeclaim klimaat.

als zij eventuele nekklachten nog zullen vergoeden, zou ik die deal aannemen.

uw auto door de APK gekomen,maar toonde mankementen waardoor er een ongeluk ontstond. Juridisch gezien is de garage aansprakelijk voor nalatigheid. Maar zorg dat alles zwart op wit staat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100