Waarom hebben sommige auto's kleine blauwe lampjes in de koplampen?

Ik zie steeds meer auto's met een blauw puntje / ledlichtje in de koplampen. Het is irritant, want vooral met tegemoetkomend verkeer is het net alsof ik vanuit mijn ooghoeken een hulpdienst aan zie komen. Is dit een modegril of iets dat standaard in nieuwe auto's wordt ingebouwd? Als het standaard is, waarom dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Antwoorden (1)

Dit is de nieuwe standaard. Ledlampjes verbruiken veel minder energie dan de ouderwetse gloeilamp en zo hoeft de auto dus minder energie te verbruiken om de accu op te laden. Allemaal maatregelen in het kader van duurzaamheid.