Ik heb een Franse handleiding bij mijn tweedehands Daihatsu Cuore , het lampje met Eps erop brand en hij start niet . Wat kan dat zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
2.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Te lage accuspanning ? Slechte massa ?

Antwoorden (2)

Om te beginnen kun je via onderstaande link een Engelstalige manual downloaden.

http://daihatsumanuals.com/daihatsu-cuore-pdf-manuals-online-download-links/

Nu het probleem: Eps (Esp bedoel je misschien) staat voor Electronic stability program en geeft via het management (boordcomputer) aan dat er iets niet in orde is waardoor je met je auto niet veilig kan rijden. Hierdoor kan je auto, door het starten te blokkeren, niet rijden.
Een garage of specialist die de storing kan 'uitlezen' zou je m.i. verder kunnen helpen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Electronic_stability_program
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier http://www.tradebit.com/filesharing.php/search/0/daihatsu+cuore kunt u tegen betaling Engelstalige werkplaatshandboeken downloaden, afhankelijk van het bouwjaar van uw auto.

Een EPS lampje lijkt op de Electronic Power Steering betrekking te hebben; de electronisch geregelde stuurbekrachtiging.
Een stuurbekrachtiging zal uiteraard wel niet werken als de motor niet wil starten.

Als het lampje brandt, is er in ieder geval een beetje accuspanning, maar dat kan best te weinig zijn om de startmotor goed aan te drijven. En daarbij nog een vonk op te laten wekken.
Of om het startrelais om te doen slaan.

Het niet starten kan ook aan de benzinetoevoer liggen.
Met uw summiere gegevens valt er verder nog niet veel over te zeggen.
Gelukkig zijn er garages waar ze de oorzaak van het startprobleem kunnen opsporen en verhelpen. Daarna kan dan gekeken worden of het EPS lampje toch nog aan gaat.

Het voordeel van de merkgarage is dan nog dat ze de handboeken en kennis in huis hebben van uw merk auto. Voor de vakman is er dan geen woord Frans bij!
Bordensteker