Kan koelvloeistof opraken, zonder defect aan de auto?

Kan koelvloeistof opraken, zonder defect aan de auto? Ik kwam erachter dat mijn koelvloeistof op was tijdens file rijden, omdat mijn motor te heet was. Nu heb ik de vloeistof bijgevuld, maar vraag me af of ik de auto na moeten laten kijken. Volgens de garage niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
29.7K

Antwoorden (2)

Helemaal zonder koelvloeistof rijden is niet goed voor je motor. Behalve dat hij oververhit raakt kunnen er pakkingen en uiteindelijk je hele motor kapot gaan. Ik hoop dat je nog wel wat vloeistof had en gestopt bent toen de auto aangaf te heet te worden. Dan is er zoals de gagare zegt niet zoveel aan de hand. Als je naar de garage gaat is dat om uit te zoeken waar de koelvloeistof blijft. Zit er ergens een lek? Het is, zeker bij iets nieuwere auto's niet normaal om veel koelvloeistof bij te moeten vullen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De koelvloeistof wordt gecontroleerd tijdens een onderhouds beurt en zo nodig bij gevuld. Het kan dus vanzelf verdwijnen zelf bij jonge auto's. Het is geheel afhankelijk van het gebruik van de auto. Gooi er een blikje bars leaks bij. Dat dicht kleine gaatjes in het koelsysteem. Als na enige tijd weer het systeem droog komt is er iets mis. Check ook even de motor olie en binnenkant van de vuldop. Als daar een witte sluchs (witte drab) in en en aan zit. Heb je grote kans op een lekke koppakking.