Waarom moeten er 4 aansluitingspunten op mijn sigarettenaansteker in mijn auto zitten om te werken?

Met 'aansluitingspunten' bedoel ik dus die dingetjes te zien op de foto. De meeste sigarettenaanstekers hebben er 2, maar dat werkt dus niet in mijn auto. Ik moet er 4 hebben voordat het werkt.
Weet iemand hoe dit komt?

Toegevoegd na 18 uur:
'eventjes ronddraaien' of 'steek de lader er ver genoeg in', zijn dingen die ik uiteraard al geprobeerd heb. Dit is NIET de oplossing.
Mijn sigarettenaansteker doet het prima bij de lader die ik heb met 4 aansluitingspunten en NIET bij de lader met 2 aansluitingspunten. De lader met 2 aansluitingspunten doet het WEL in andere auto's.
Wie weet hier de oorzaak van?

Toegevoegd na 18 uur:
De auto is overigens een Renault Megane Coupe Cabriolet 1.6E uit het jaar 1999. Misschien zegt dit iemand iets :)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
1K
ronron1212
9 jaar geleden
Werkt het ook niet als je hem een beetje draait?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nee, het werkt gewoon niet. In andere auto's werkt het wel, dus het ligt niet aan de lader.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat ronron1212 zegt.
Een kwartslag draaien in houder waar je hem insteekt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, draaien is niet de oplossing. Dat heb ik al op alle mogelijke manieren geprobeerd.
Het gaat er echt om dat er kennelijk in mijn auto 4 contactaansluitingen zitten en op de lader maar 2. Ik vraag me af of dit normaal is bij wat oudere auto's? Of dat iemand een andere oplossing weet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2 of 4 maakt niks uit dit zijn de massapunten de plus komt via de onderste middelste pen, waarschijnlijk zit er dan iets fout in je auto want in elke auto moet een lader met 2 massapunten gewoon werken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ver genoeg ingedrukt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan me alleen maar iets voorstellen bij 4 aansluitingen als er een electrische thermostaat in zit om oververhiitting te voorkomen (ipv mechanisch bimetaal). Ben echter nog nooit een dergelijke aansteker in een auto tegen gekomen.

Antwoorden (1)

Onzin die zij kontacten zijn beide de - aan sluiting, deze maken kontakg met de ronde zilverbus, waar je hem in steekt, 2of 4 maak niet uit. Als het in jou auto niet werkt, is waarschijnlijk een zekering gesprongen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou de lader die ik heb met 4 aansluitingen doet het wel gewoon... dus zekering gesprongen lijkt me sterk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De zekering zit vaak juist ín de adapter, achter het verende puntje dat contact maakt met de plusaansluiting op de bodem van de huls. Voor de min-aansluiting is één lipje al voldoende, de binnenkant van de huls geeft rondom contact. jjjgroot heeft hier dus gelijk...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, de zijkant is negatief (-) en zit binnenin met elkaar verbonden. Kan ook zijn dat de lader niet ver genoeg komt of scheef en geen contact krijgt met het voorste contactpuntje (+)