Wat is een 2e hands middenklasser auto waar voldoende been en hoofdruimte is voor grote man van 1.95 meter?

Nu citroen picassa, maar wil kleiner gaan rijden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ligt er geheel aan. Heb je verder nog wensen? Welke prijsklasse? Hoeveel KM's, etc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rond de 10.000 km, 5000 tot 9000 euro. Goed onderhouden, als de ruimte maar goed is. 4 deurs, mag ook 2 deurs zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Skoda Octavia of Skoda Superb. Deze heeft dezelfde ruimte als een Mercedes E-klasse.
Erna55
9 jaar geleden
Mijn broer, 1.96m heeft jaren lang in een fiat 500 gereden.
Hij kon er toch comfortabel in zitten. ( wanneer hij ernaast stond was het lachwekkend )
De manier van zitten, rechtop of naar achter geleund, maakt ook veel uit in gevoel van comfort.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor uw reacties!

Antwoorden (2)

Ideaal is Auris: ook verkrijgbaar als hybride.... Yaris is wellicht iets te klein....
PS: reeds onze zesde Toyota en 10e in de familie: geen enkel groot technisch probleem gehad: supervertrouwen in Toyota !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Waarom een Auris? Zijn niet extra hoog en erg fraai ook niet (maar dat is persoonlijk. Er wordt niet naar een betrouwbare auto gevraagd, maar een waar iemand van 1.95 goed in zit.
In welke auto jij past ligt niet alleen aan jouw lengte, maar ook aan jouw lichaamsverhoudingen. Je zult dus hoe dan ook moeten passen, en als het enigzins kan een proefrit moeten maken.

Ik heb een nogal lange vriend, hij is 1,96 meter. Hij past prima in een Golf Plus.

De Plus-variant is 14 cm hoger dan de normale Golf. Die 14 cm is, als ik het goed heb begrepen, verdeeld in een 7 cm hogere instap (dat is gewoon fijn, vooral vooral voor langere mensen) en 7 cm extra interieurhoogte.

Toegevoegd na 2 minuten:

Let er als lang persoon op dat je beter geen open dak of schuifdak of iets dergelijks kunt nemen. De constructie daarvan verlaagt namelijk het dak van de auto, zeker langs de randen van het open dak. Laat die verlaging nu net in de buurt van de zijkant van je hoofd zitten...

Ik ben ook niet de kortste, en er zijn auto's waar ik mijn hoofd stoot aan die vervelende rand van het open dak.

Cryofiel