hoe gaat dat met de kilometerheffing??

komen er straks poortjes op de snelweg of zo?
of krijgt iedereen een of ander gps kastje in de auto?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga er even het artikel in de Volkskrant op nalezen.

Het beste antwoord

In de auto komt een kastje dat via de satelliet bijhoudt waar, wanneer en hoeveel kilometer u rijdt. Het apparaatje stuurt de informatie door naar het inningskantoor dat de rekeningen opmaakt en verstuurt. U mag de apparatuur zelf kiezen; voor de eerste inbouw krijgt u een vergoeding.

Zie verder in de bron:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je krijgt idd een kastje in je auto en er komen detectiepoortjes op de wegen. Zo worden de kilometers geregistreerd. Om de maand ontvang je een acceptgiro en mag je betalen. In de spits rijden in de Randstad is duurder dan buiten de spits en buiten de Randstad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kent een navigatie systeem?. Een soortgelijk kastje word in je auto ingebouwd. Echter, deze tomtom houdt bij hoe ver je rijdt, en om de zoveeltijd wordt dit per GSM signaal doorgegeven aan een centrale dienst. Deze dienst maakt de rekening op aan het einde van de maand.

Per gereden kilometer betaal je een bepaald bedrag, afhankelijk van je auto type, tijdstip van de dag en locatie. Ter compensatie vervallen dan de motorrijtuigen belasting en wegenbelasting.

Over de wegen komen op bepaalde plekken controle poortjes die je nummerbord scannen en controleren of jouw GPS systeem wel aan stond toen je daar langs reedt

De overheid garandeert dat dit systeem neit gebruikt wordt voor zaken zoals snelheidscontrole & tracking van mensen. Echter, het risico hierop is natuurljik erg groot; Zodra je een systeem hebt wat het zou kunnen.....