Waarom is de L.P.G zo duur op dit moment?

waar hangt de prijs mee samen.
benzine hangt aan de prijs van een vat olie maar hoe zit dat met gas, de gasunie heeft juist zijn prijzen verlaagd begin dit jaar dacht ik.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
3.6K

Het beste antwoord

Het antwoordt ligt bij de PVDA hr. Bos heeft besloten de miliuetoeslag van de LPG te halen daardoor is deze per liter 2010 7ct duurder geworden ex. btw In Nederland is de lpg nu duurder dan in Duitsland!!!
In Begie kost een liter LPG gemiddeld 40ct.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk dat verklaart een hoop.
helaas is het geen optie om even naar belgie te rijden vanuit den helder om te tanken ;-)
dank je wel voor je antwoord.

Andere antwoorden (4)

De prijs van gas is gekoppeld aan die van de olie. Dus je wordt gepriegeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gepriegeld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij bedoeld "gepiepeld"
omdat de waarde van de euro ten opzichte van de dollar gezakt is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LPG is een gas welke vrijkomt bij aaroliewinning. Het is dus aan de prijs van de geraffineerde aardolieproducten gekoppeld. De Gasunie (welke aardgas levert) koppelt de prijzen aan de bestaande olieprijzen. Dit om reden dat wij aardgas exporteren

Toegevoegd na 3 minuten:
Vergeten te vermelden: Als de benzineprijzen stijgen gaan de aanverwante producten mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De prijs van autogas staat op een recordhoogte. Voor een liter LPG betaal je aan de pomp nu 0,74 euro. Ook de prijs van benzine is de afgelopen maanden flink gestegen, zo meldt consumentenorganisatie United Consumers.

Een liter LPG kost meer dan ooit. De prijs voor autogas is de afgelopen maanden naar een recordhoogte gestegen van 0,74 euro. Ook de prijs van benzine is weer aan een opmars bezig. Kwam de literprijs vorig jaar niet boven de 1,50 euro uit, nu betaalt de automobilist voor een liter benzine ruim 1,56 euro.

Dat is nog geen record, in 2008 steeg de prijs van een liter benzine naar 1,69 euro. Dieselrijders komen er dankzij de huidige malaise in de transportsector, waardoor de vraag naar diesel laag is, nog het best vanaf. De prijs van diesel is licht gestegen tot 1,18 euro per liter.

De prijsstijging is lastig te verklaren. De prijs van een vat olie is op dit moment 80 dollar. Ten tijde van de recordprijs in 2008 was dat bijna het dubbele. De raffinaderijen houden de prijs waarschijnlijk kunstmatig hoog door de output te beperken.