bandenmaat van mijn bestelbus is 215/65/16, ik wil deze veranderen naar 17", Weet iemand wat de hoogte en breedte van de band dan moet zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

225/55r17 is ietsje lager en 235/55r17 is ietsje hoger, beide kunnen maar let er wel op dat bestelwagens een veel sterkere band hebben waarschijnlijk heb je nu 102 als draaglast dus 215/65r16 102H of zoiets.
Die 102 geeft aan dat de band mee gewicht kan dragen. Zorg dus dat je bij een 17" ook rond die waarde blijft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
225/55R17C is een goed alternatief De C betreft een commercial band met verstevigde wangen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Uiteraard heb je wel 17"velgen nodig.