Klopt het dat de versnellingsbak van een Subaru Forester sneller kapot gaat dan die van een andere soortgelijke auto?

We willen graag een auto kopen die een trailer kan trekken. Diverse mensen hebben ons een Subaru Forester aanbevolen. Een iemand had het erover dat die een ´gevoelige´versnellingsbak hebben die bij veel auto´s na ongeveer 180.000 km kapot gaat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.2K

Het beste antwoord

dit klopt gedeeltelijk deze versnellingsbakken hebben regelmatig het probleem dat hij uit de 5de versnelling springt en later niet meer in de acheruit wil voor de reparatie hiervan moet de bak uitelkaar gehaald worden en lopen de kosten op ongeveer 600 euro ( niet bij de dealer ) wel is het zo dat deze wagens erg veel trekkracht hebben en over het algemeen geen verkeerde koop is probeer een paar 100 euro van het bedrag te halen en zet dit apart voor bovenstaande reparatie als je het niet nodig hebt dan heb je een leuk potje voor een eventuele volgende auto veel succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Autoweek en ANWB publiceren regelmatig overzichten van merken en modellen en de mankementen die vaker dan gemiddeld bij de betreffende auto voorkomen.

Ook staan er op autoweek.nl reviews van eigenaren van vrijwel alle types. Daar krijg je een aardig beeld van de (on)betrouwbaarheid van een auto. Staar je niet blind op de mening van één persoon. Tegenwoordig voelt bijna iedereen zich autospecialist.
paulus811
14 jaar geleden
De ANWB, consumentenbond en Europese zusterorganisaties onderzoeken jaarlijks auto's op hun betrouwbaarheid. De Forrester kwam daar als een van de meest betrouwbare auto's uit. Het zal dus wel meevallen met dit gebrek. Er zijn wel meer auto's die een hoog koppel hebben, zoals de Mitsubishi Grandis, de Toyota Avensis en de VW Touran en dan met name de dieseluitvoeringen.