Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Doorrijden met propje in autoband?

Mijn achterband van de auto is ongeveer een maand geleden gerepareerd, doordat er een propje in geschoten is. Hoe lang kan ik hiermee door blijven rijden? Zelf zou ik graag tot juni wachten met vervangen, omdat dan de auto gekeurd moet worden. Is dit een te lange tijd om te wachten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
8.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb er 3 jaar mee door gereden. Todat de prop ook begon te lekken. Ja dan heb je echt nieuwe banden nodig.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een van buitenaf ingeschoten prop wordt door sommigen als veilig beschouwd, door anderen niet. Onder normale rijomtandigheden zal di er niet zomaar uitvliegen.
Als hij van binnenuit met een plug en lijm is gemaakt dan blijft hij wel zitten.
Als je regelmatig langdurig hard rijdt, zou ik het niet aandurven. Kortom, als ik moest kiezen ging ik voor en nieuwe band. Een prop van buitenaf is toch eigenlijk een noodrepratie. Maar de meningen verschillen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een band repareren is alleen een afdoende reparatie na inspectie van de binnenkant van de band en reparatie van binnen uit.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding