Met de auto naar Italie?

Wij gaan met de auto op vakantie naar Italie en rijden via Oostenrijk.
Wat moeten wij verplicht in de auto hebben om deze reis te maken zoals bijv verbanddoos enz?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ben je in Oostenrijk onderweg dan moet je je aan bepaalde regels houden.
Veiligheidsuitrusting
Een brandblusser is niet verplicht. Verbandtrommel en gevaren driehoek zijn dit wel. Ook het veiligheidsvest is
verplicht. Dat betekent dat autobestuurders een reflecterend veiligheidsvest bij zich in de auto moeten hebben. In het geval van een ongeluk of pech bij het betreden van de snelweg moet het vest gedragen worden. Het gaat hier om een dubbele verplichting die tevens dubbel bestraft kan worden. Tijdens verkeerscontroles kan gevraagd worden of het vest in de auto aanwezig is.

In Duitsland gelden overwegend dezelfde verkeersregels als in Nederland, met vrijwel het enige verschil dat op de autobahnen vaak geen snelheidslimiet geldt. Wat bijna niemand weet, is dat men in Duitsland verplicht is om een oranje of geel verkeershesje in het voertuig bij te dragen. Ook adviseren ze om een jerrycan met enkele liters brandstof in het voertuig bij te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

een veiligheidsvest!!! Is verplicht in duitsland! zit je met 4 mensen in de auto, moet je ook 4 veiligheidsvesten bij je hebben! verder de standaard uitrusting! gevarendriehoek etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een autobahnvignet om Oostenrijk door te mogen rijden. Het is het beste deze van tevoren alvast bij de ANWB aan te schaffen.

Daarnaast het al eerder genoemde veiligheidsvest.

Als je bril- of lenzendragend bent, ben je in veel landen verplicht een reservebril bij je te hebben. Ik weet niet zeker of oostenrijk daar ook bij hoort, maar better safe than sorry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nope, sinds zeker al een jaar of 8 is het ook voor Oostenrijk verplicht.
http://www.anwb.nl/webwinkel/reisdocumenten-en-vignetten/autobahnvignet-oostenrijk--zwitserland,/informatie.html
wij zijn vorig jaar naar turkye geweest met de camper door oosterijk italy allen met een indentietijdskaart nooit geen last gehad