Duits. Hoe moet ik de volgende zinnen precies duiden?

Uit een advertentie met betrekking tot de verkoop van een auto:

Bremssattel hinten links fest

Lagerschaden am Differenzial

Ik zoek de juiste vertaling van de zinnen en (technische) uitleg van de betekenis.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
Amadea
10 jaar geleden
Het remlicht links achter doet het niet, en de behuizing van de schakelpook is beschadigd.
Cryofiel
10 jaar geleden
Tja, zo goed is mijn technisch Duits niet... Ik vermoed dat Bremssattel een remschoen is. Dat zou betekenen dat de remschoen linksachter vastzit, ofwel dat die rem aanloopt (en dus waarschijnlijk warm wordt). Lagerschaden is schade aan het lager, waarbij het lager volgens mij de ophanging is van een draaiend deel, waarschijnlijk een kogellager net zoals bij je fietswiel. Het Differenzial is natuurlijk het differentieel. Door die lagerschade zal ook het differentieel aanlopen, vermoed ik, en dus warm worden en wellicht herrie maken. Als de lagerschade groot genoeg is, loopt het differentieel zodanig aan dat je problemen krijgt als je een bocht maakt. Eén of beide wielen zullen dan deels slippen. Dat geeft een slechte wegligging in de bocht en een grote bandenslijtage. Tot zover mijn interpretatie / gok.

Antwoorden (2)

Remklauw links achter vast.
Lagerschade in het differentieel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Ik ben, met de vraagsteller, nog benieuwd naar de (technische) uitleg van de betekenis. De vertaling lijkt mij in ieder geval goed!
bremssattel hinten links fest ,zoals het andere antwoord al aangeeft de remklauw achter kins zit vast ,dit houdt technisch in dat de remcilinder de rem niet meer kan bewegen ,de remblok aan die kant is versleten ,de remschijven moeten ook vervangen worden, en eventueel ook de remklauw kosten ca 400 Euro (Mazda Premacy)
lageschade am differenzial : dit betekend dat er een lager in het differentieel kapot is ,het defferentieel moet uitgbouwd en gereviseerd of vervangen worden kostenpunt naar schatting vanaf 1200 euro
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Plus en afhankelijk van het automerk een flinke onkostenpost.
http://www.europa-vrachtwagens.nl/differentieel/1-38-v254/tweedehands-differentieel.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hmm, ik heb van verkoper - geen garage - inmiddels kostenplaatje van € 4.000,- vernomen voor herstel.