Mag je een oldtimer parkeren op de openbare weg?

Gedurende december t/m februari met de overgangsregeling.
Of mag je er alleen niet mee rijden?
Het gaat om een auto uit 1985 op benzine.
https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/overgangsregeling_oldtimers/

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
4.8K

Het beste antwoord

Nee, je mag geen gebruik maken van de openbare weg. Niet om te rijden, maar ook niet om stil te staan of te parkeren. Dus ofwel de auto op eigen terrein of in de garage zetten, of overgaan op de gewone wegenbelasting zodat je het hele jaar kunt rijden en parkeren.
Inekez1
6 jaar geleden
HeerVoldemort
6 jaar geleden
+ het antwoord is juist.
Helaas was er geen bron bijgevoegd. Maar die heb ik hier. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/motorrijtuigenbelasting/vrijstelling_onder_andere_voor_oldtimers/oldtimers/overgangsregeling_voor_oldtimers/welk_tarief_betaal_ik_bij_de_overgangsregeling_voor_mijn_oldtimer