Waarom heeft een Mercedes 180 benzine een accu van 95Ah en een Seat Alhambra 2.0 benzine een accu van 55ah?

Kan ik in de Seat ook een accu zetten van 95Ah of kan de dynamo dat niet bijladen, moet er dan ook een zwaardere dynamo in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Die 95 Ah zal meermaals kunnen starten igv problemen.
U kan natuurlijk een 95 Ah in uw Seat plaatsen en de dynamo zal gewoon maximum stroom leveren tot die vol is.
Dit heeft niet alleen met de starter te maken maar ook met de rest van de verbruikers.
Zo kan het zijn dat in de Mercedes veel meer zware verbruikers zitten zoals airco, zetelverwarming,enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mercedes kiest nu een maal voor zwaarder en solide. De accu kan meer aan en heeft daardoor een
Langere verwachte levensduur