Slot van auto kapot, hoe repareer ik dat?

De deur aan de bestuurders kant wilt niet meer van de buitenkant open. Het slot gaat er wel af, maar open gaat hij niet. Wat zou het kunnen zijn? Is dit zelf te repareren?

een jaar geleden
in: Auto's
1.9K
tinus1969
een jaar geleden
Gezien de hoeveelheid beveiliging in een auto is dit garage werk.
Inekez1
een jaar geleden
Met afstandsbediening of ook met sleutel? Heb je centrale deurvergrendeling? Wat gebeurt er als je de deur van binnenuit opent? Kun je de deur daarna wel weer van buitenaf op slot doen of ook niet? Indien alles elektronisch is geregeld: een storing in de elektronica of zekering. Zit onder je dashboard / onder stuurkolom. Bij een wat oudere auto en als je zelf wil proberen op te lossen: voorzichtig de binnenbekleding verwijderen, mechanisme bekijken en alles eens inspuiten met wd40. Was bij mijn auto de gratis DIY-oplossing voor iets waarvan mijn garage zei dat het ongeveer 100 euro zou kosten...

Antwoorden (1)

Mogelijk een palletje of hendeltje afgebroken of verbogen. Mogelijk moet het slot vervangen worden, maar dat zie je pas als je het exacte defect hebt gevonden. Alleen als je technisch onderlegt bent is het iets om zelf aan te beginnen. (Binnenbekleding van de deur moet er af, mogelijk een raamgeleider demonteren en eventueel de stelmotor van de centrale deurvegrendeling verwijderen, en dán kan je pas bij het deurslot.
jc54
een jaar geleden