Is het een overtreding?

Ben je ook in overtreding wanneer je meerdere keren in je auto met je dimlicht zit te knipperen, tot vervelens aan toe?. En dan bedoel ik overdag, want s'avonds/s'nachts vind ik het wel begrijpelijk:P

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

De overtreding heet: het onnodig geven van lichtsignalen. Hierbij maakt het niet uit of het overdag of 's nachts is.

Een lichtsignaal mag alleen gegeven worden om gevaar af te wenden. Feitcode R419 Wet verkeersreglement. Boetebedrag: € 120,-- minimaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je krijgt zeker een boete voor het knipperen met je lichten als je tegenliggers wilt waarschuwen voor een snelheidscontrole.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt gewoon.+1
En toevoegend hierop: Het is ook niet toegestaan je toeter te gebruiken in situaties die hier niet om vragen.
Dus wel: wanneer er een gevaarlijke verkeerssituatie ontstaat en de andere bestuurder gewaarschuwd dient worden.
En niet: om je vrienden te begroeten of mensen te irriteren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaa, maar overdag mag je wel altijd je dimlicht aan hebben, maar je mag, zoals je al zei niet altijd je toeter gebruiken.... Toevoeging minimaal;)