wat bedoelen ze toch met 14% bijtelling met een auto reclame op tv ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
o waauw . tja hoe verzinnen ze het maar helemaal duidelijk.

Het beste antwoord

De werkgever zorgt ervoor dat jij een auto krijgt. Deze auto mag jij vaak zelf kiezen en er is hier altijd een bijtellingspercentage bij. Zo'n auto wordt namelijk gezien als een soort van extra loon en hier moet belasting over worden betaald. Het percentage waarmee ze adverteren moet worden opgeteld op je loon, dus hoe lager dit percentage is, hoe voordeliger het voor jou is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is de bijtelling die een lease rijden moet betalen als bijtelling aan de belastingdienst.
10 jaar geleden
Heel simpel ! Stel een groente boer koopt een auto ! Hij betaald de auto met geld van de zaak ! Zeg hij koopt er een van 40000€ , ja aan een kleintje heeft hij niks want moet een trek haak op . Dan moet die meneer omdat hij de auto zakelijk rijdt 25% van de aan schaf waarde bij z'n inkomen optellen . En stel dat hij bruto 40000 verdiende moet hij nu die 10000€ bij z'n inkomen optellen , ja dan betaald hij belasting over 50000.:( dat kan fors meer zijn dan over 40000. Die groente boer mag dan wel de auto tevens Prive gebruiken dus alle benzine en onderhoud , afschrijving van de zaak laten betalen. . Wilt hij dat bij tellen niet ! Dan kan hij er ook voor kiezen de auto bijna nooit Prive te gebruiken . Maar dan moet hij een sluitende km administratie voeren . Er zijn auto' met een lagere bijtelling omdat die wat minder vervuilen . Dat kan zelfs 0 zijn , een elektrische auto , of 14% bij een heel schone andere , of ook nog 20% . En ja er komen ook nog tussen percentages . Dus iedere auto van de zaak of dat ding nou gekocht is geleasd of gefinancierd of contant betaald moet op die manier worden behandeld . Voor een ondernemer ,of als de auto voor een medewerker ter beschikking staat allemaal het zelfde :( Dan ook nog als je zeg als loodgieter een bus koopt met grijs kenteken moet je de belasting die daar NIET op zit er eerst bij tellen , dus wat dat ding met geel kenteken zou kosten en daar dus van die 25% van nemen om dat bij z'n inkomen op te tellen als de beste man de auto ook Prive wil gebruiken . Ook als dat busje is geleasd , gefinancierd , of ?! Dit gaat altijd over de nieuw waarde dus ook bij een 10 jaar oude auto pas na 15 jaar geldt de dag waarde als criterium . Dat is dus voor die groente boer dus ook lastig een tweedehands zeg sterke Volvo station te kopen . Deze regeling is zeer onaardig voor het MKB !! Mogelijk bedacht dat werknemers op kantoor die geen auto nodig hebben er toch een krijgen als verkapt loon en ja dat konden de heren politici niet tolereren . Dat er dus een bouwvakker met z'n werk bus naar de camping rijdt . Nee , nee of dat andere ( nog ) werkenden nog een voordeel aan een auto van de zaak zouden beleven . Als je dit verhaal , aan Duitsers of Fransen of helemaal aan Amerikanen verteld roepen ze hoe verzinnen ze het !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Er zijn in Nederland veel lease rijders die geen mkb zijn en en die gewoon een baan hebben en ook dat zijn niet allemaal kantoor mensen. Deze regeling is er juist om het voordeel dat een lease rijder heeft te beperken en hem of haar een bedrag te laten betalen voor het gebruik van de wagen prive dus de prive gebruiker een bedrag te laten betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De mis vatting is vaak dat het alleen over lease auto's gaat . Nee iedere auto van de zaak het zij door de baas , medewerker wordt hier mee belast . Ja net als u zegt het was bedoeld om het oneigenlijk gebruik auto van de zaak te belasten . Ja het was van de gekke geworden in de jaren 80 dat het vaak een verkapt loon was . Maar de regeling pakt wel heel zuur uit voor het MKB of de man of vrouw die echt een auto voor het werk nodig heeft . Ja daar heeft ( had ) hij Prive een klein voordeel mee . . Ik Probeerde op een heel simpele manier aan te geven wat bij telling inhoud . Zonder direct uit te gaan van de standaard lease situatie . Ik heb alle situatie's proberen te schetsen behalve auto met chauffeur . De taal verwarring ontstaat dat men spreekt over de lease auto , maar het gaat over de auto van de zaak , contant gekocht ! Gefinancierd , of ja geleasd . En inderdaad onze wetgever heeft die groep voor ogen met als gevolg een jungle van regels zeker voor de zelfstandig Ondernemer , of de bouwvakker die met het busje naar huis rijdt . Mogelijk alleen fiscale faciliteiten voor auto van de zaak bij echt nodig voor het werk . Een Prive rijder zou mogelijk een eenvoudige auto kopen waar dan zeg 6000 km mee wordt gereden . Een zakelijk rijder zit wel vaak 5 uur of meer per dag in z'n bak ja dan stel je andere eisen en dat is dan uiteindelijk duur .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De mis vatting is vaak dat het alleen over lease auto's gaat . Nee iedere auto van de zaak het zij door de baas , medewerker wordt hier mee belast . Ja net als u zegt het was bedoeld om het oneigenlijk gebruik auto van de zaak te belasten . Ja het was van de gekke geworden in de jaren 80 dat het vaak een verkapt loon was . Maar de regeling pakt wel heel zuur uit voor het MKB of de man of vrouw die echt een auto voor het werk nodig heeft . Ja daar heeft ( had ) hij Prive een klein voordeel mee . . Ik Probeerde op een heel simpele manier aan te geven wat bij telling inhoud . Zonder direct uit te gaan van de standaard lease situatie . Ik heb alle situatie's proberen te schetsen behalve auto met chauffeur . De taal verwarring ontstaat dat men spreekt over de lease auto , maar het gaat over de auto van de zaak , contant gekocht ! Gefinancierd , of ja geleasd . En inderdaad onze wetgever heeft die groep voor ogen met als gevolg een jungle van regels zeker voor de zelfstandig Ondernemer , of de bouwvakker die met het busje naar huis rijdt . Mogelijk alleen fiscale faciliteiten voor auto van de zaak bij echt nodig voor het werk . Een Prive rijder zou mogelijk een eenvoudige auto kopen waar dan zeg 6000 km mee wordt gereden . Een zakelijk rijder zit wel vaak 5 uur of meer per dag in z'n bak ja dan stel je andere eisen en dat is dan uiteindelijk duur .
ronron1212
10 jaar geleden
Je vergelijkingen gaan een beetje mis en het mkb heeft ook voordeel van de bedrijfsmatig gekochte auto die prive gebruikt wordt.