voor remmen van auto defect trommel rem achter goed,kan ik zo tijdelijk door rijden?

Toegevoegd na 6 minuten:
De voor remmen van een auto zijn op welke schijfremmen zijn, de tromel remmen achter zijn nog wel goed. Is na loskoppelen van de voor remmen, tijdelijk (natuurlijk extra voorzichtig) door rijden verantwoord?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"loskoppelen van de voor remmen"
Hoe zou je dat willen doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de vraag serieus bedoeld is. En als dat zo is, het volgende. De voorste remmen zijn veel belangrijker dan de achterste. Daarop komt de meeste kracht. Zonder voorremmen rijden en remmen kan dus absoluut niet. Als je ze zelfs hebt losgekoppeld en je raakt bij een aanrijding betrokken heb je een goede kans dat je verzekeraar je persoonlijk aansprakelijk stelt voor de schade. Speel niet met andermans leven.
jc54
10 jaar geleden
Het zal zo'n 33 jaar geleden zijn, dat een collega van mijn dacht dat hij ook wel voorzichtig door kon rijden met defecte remmen.
De boom waar hij zich toen tegen dood reed is nog steeds niet helemaal genezen.

Het beste antwoord

Je kunt niet zomaar een deel van een remcircuit loskoppelen, laat staan meer dan de helft van de totale remcapaciteit van een auto zo buiten werking stellen. Ook niet tijdelijk...
Doe je dit toch dan wordt de auto hoogst onbetrouwbaar en is in principe ook niet meer geschikt om nog verantwoord mee te rijden.

Enkel op de achter (trommel)remmen een auto tot stilstand brengen heeft 2 risico's.
1. de auto raakt veel eerder in een slip, zeker bij hard remmen en
2. hoe heter de trommelremmen worden bij het remmen, hoe slechter ze nog remmen. Dus je remweg neemt enorm toe.

Daarbij komt nog dat de remkracht van schijfremmen hoger is dan van trommelremmen en deze minder gevoelig zijn voor remkrachtverlies door verhitting, vandaar dat dit soort remmen altijd op de voorwielen zit.
Tegenwoordig hebben de meeste auto's in de middenklasse dan ook schijfremmen op alle 4 de wielen.

En dan nog afgezien het feit dat je niet meer verzekerd bent als je in een auto rijdt die op deze manier 'onklaar' is gemaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u goed onderbouwd antwoord met goede redenantie die verder gaat als het mag niet. En met mij versleten voor remmen door rijden?

Andere antwoorden (1)

Je mag op die manier niet de weg op je ben dan een gevaar op de weg je remmen voor en achter horen in deugdelijke staat te zijn. Je kunt hiervoor door de politie van de weg worden gehaald en zwaar bekeurd. Remmen horen gewoon in orde te zijn. Levens gevaarlijk ondeugdelijke remmen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ook dan niet je moet alle remmen onder je auto in orde hebben ook al rij je nog zo voorzichtig. het is strafbaar je brengt je zelf maar ook vooral andere in groot gevaar.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog geen antwoord, hier was ik van op de hoogte ik vraag niet of het mag van de wet of niet...
ronron1212
10 jaar geleden
Het is of het nu mag of niet onverantwoordelijk het is gewoon gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, en technisch? Wat verlies ik aan remkracht en in welke maten word mijn rem tijd groter?
ronron1212
10 jaar geleden
Minimaal een verdubbeling van die tijd en voor geheel niets dus onverdeelde remkracht.
Bordensteker
10 jaar geleden
Ik denk tweederde van je remkracht kwijt, en daardoor een drie keer zo lange remweg.
U mag ons een antwoord vragen, maar u moet dan wel aanvaarden dat we ook even attenderen op het feit dat het echt volledig onverantwoord is. De verzekeraar lust u rauw als u hierdoor een schade krijgt. U kunt het dan ook niet nog gauw even verbloemen ...