Wat is de beste dag en het beste tijdstip op rijexamen te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
36.1K

Het beste antwoord

Elke dag rond 0800 of 1600, dan is het namelijk het drukste op de weg en kan je goed laten zien wat je geleerd hebt.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

De dag dat de examinator met een goed been uit het bed gestapt is en er weinig verkeer is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kies een dag uit met lekker weer, in de vakantie. Dan is het rustiger op de weg en heb je geen last van wind/regen/sneeuw/mist/gladheid etc...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maandagochtend rond 08.00 is geen aanrader kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakt niet veel uit vogens mij, je kan op een rustig moment ook een groep slingerende jongeren tegen komen die niet aan de kant gaan of werkzaamheden aan de weg, om maar wat te noemen. Opletten moet je altijd. Uitgezondert de ochtend- en avondspits omdat je dan de kans hebt dat je vooral stil staat. Maar dan heeft bijna iedereen haast wat ook weer tot vreemde situatie's kan leiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder geval in de ochtend, nadat je wakker bent.
maar welke dag? Dat zou ik niet weten..!!
woensdag of zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrijdagochtend 11 uur.

Op vrijdag zijn veel mensen die parttime werken vrij, en is het rustiger op de weg. De mensen die de middag vrij nemen zijn nog niet op pad. En de spits -die op donderdagen wellicht wat later begint- is dan voorbij. Scholen zijn begonnen en alle huismoeders zijn terug van boodschappen doen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zie veel mensen die aangeven dat je onder alle omstandigheden moet kunnen rijden. Dat is natuurlijk zo. Maar ik denk dat de meeste mensen hier op het forum toch ook liever op een lege weg rijden dan op een drukke weg met fietsers, 45 auto's en jakkeraars!? Laten we even eerlijk zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke dag en tijdstip dan ook.

Om een rijbewijs te krijgen, moet je in alle omstandigheden goed/veilig kunnen rijden, niet alleen onder de gemakkelijkste omstandigheden. Als het druk is, als het donker is, als het regent of mistig is, als er vooral forenzen op de weg zitten, of vooral huisvrouwen met boodschappenkarretjes, in het echte leven zul je ze allemaal tegenkomen. En daar is het rij-examen nou juist voor bedoeld: om te testen of je veilig kunt rijden in het echte leven.

Als je bang bent dat je niet zult slagen omdat het examen bijvoorbeeld op een druk tijdstip is, kun je beter wat meer lessen inplannen op drukke tijden om daarmee te oefenen, zodat je dan ook zeker in de auto zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rond 9.00 of 10.00 uur denk ik. Je bent dan zelf goed uitgerust en je hebt geen kinderen meer op de straat want die zijn dan al naar school.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Davidhulsker;

Ik heb op heel veel verschillende tijdstippen afgereden en ben uiteindelijk geslaagd op maandagochtend. Ik was om half negen aan de beurt, druk in de stad, veel stil gestaan bij verkeerslichten en nauwelijks de kans gehad om fouten te maken. Dat ik het hele weekend eraan voorafgaand nogal stevig had lopen feesten en me daardoor niet zo veel tijd had om nerveus te worden als bij eerdere pogingen heeft misschien ook wel geholpen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb jij keuze?? Dan zou ik kiezen voor tijden buiten haal-en breng tijden van schoolkinderen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de statistieken op een dinsdag tussen 8:55 en 9:50 uur.
Op zaterdag of door de weeks om 8 uur is het minst verstandig.