Wat is de beste dag en het beste tijdstip op rijexamen te doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Kies een dag uit met lekker weer, in de vakantie. Dan is het rustiger op de weg en heb je geen last van wind/regen/sneeuw/mist/gladheid etc...

Maandagochtend rond 08.00 is geen aanrader kan ik je uit eigen ervaring vertellen.

Vrijdagochtend 11 uur. Op vrijdag zijn veel mensen die parttime werken vrij, en is het rustiger op de weg. De mensen die de middag vrij nemen zijn nog niet op pad. En de spits -die op donderdagen wellicht wat later begint- is dan voorbij. Scholen zijn begonnen en alle huismoeders zijn terug van boodschappen doen. Toegevoegd na 4 minuten: Ik zie veel mensen die aangeven dat je onder alle omstandigheden moet kunnen rijden. Dat is natuurlijk zo. Maar ik denk dat de meeste mensen hier op het forum toch ook liever op een lege weg rijden dan op een drukke weg met fietsers, 45 auto's en jakkeraars!? Laten we even eerlijk zijn..

Ha, die Davidhulsker; Ik heb op heel veel verschillende tijdstippen afgereden en ben uiteindelijk geslaagd op maandagochtend. Ik was om half negen aan de beurt, druk in de stad, veel stil gestaan bij verkeerslichten en nauwelijks de kans gehad om fouten te maken. Dat ik het hele weekend eraan voorafgaand nogal stevig had lopen feesten en me daardoor niet zo veel tijd had om nerveus te worden als bij eerdere pogingen heeft misschien ook wel geholpen....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100