Wanneer het ABS systeem bij een auto in werking treedt bij licht remmen, is dat dan op een of andere manier te verhelpen?

Ik kan een auto kopen waarbij het ABS systeem in werking treedt wanneer men al lichtjes op de rem trapt. Is dat euvel eenvoudig te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Antwoorden (2)

Het ABS-systeem zal alleen bij zachtjes remmen reageren als het erg glad is. Dan alleen zouden de wielen gaan blokkeren bij zachtjes remmen. Als de ABS al reageert terwijl het niet glad is en u zacht remt (en de vertraging dan nog steeds minimaal is - ondanks dat het niet glad is) dan is het systeem duidelijk niet in orde en dat is levensgevaarlijk. Het zou voor mij een reden zijn om de auto niet te kopen en om te zien naar een andere.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ABS module inderdaad kapot. Tip : eerst laten repareren door de verkoper alvorens te kopen of zelfs maar iets te beloven. Informeer eens bij een reparateur. Herstelling kan een dure grap worden !