corrigert een auto het benzineverbruik wanneer je met je raampje open rijdt?

Onze auto heeft dus zo'n functie dat ie je actuele benzine verbruik registreert en weergeeft, maar past ie dit aan wanneer je met je raampje open rijdt/ je airco gebruikt etc????

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, maar niet niet omdat hij die waardes berekent aan de hand van die factoren ofzo. Hij meet gewoon hoeveel benzine er uit de tank verdwijnt en hoeveel km eraf gelegd wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
++++++++
ronron1212
10 jaar geleden
Helmaal juist MrTomaat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens meet ie ook het toerental en vergelijjkt dat met het aantal omwenteling van de aandrijfas. Als het goed is meet ie dan meer weerstand door het geopende raam en wordt het verbruik hoger.

Het beste antwoord

Het verbruik neemt toe, doordat de luchtstroming om de auto verstoort wordt. Dit zal slechts een paar procent zijn, maar je kunt het dus op een moderne verbruiksmeter wel aflezen. Deze berekent namelijk aan de hand van de hoeveelheid ingespoten benzine en de gereden afstand het verbruik. Ook zou je zo merken hoeveel een imperiaal, skikoffer of aanhangwagen aan extra benzine kost.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dat wordt aangepast wanneer het verandert. Die functie zou niet zoveel nut hebben als de data niet accuraat is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, want al het raampje open gaat dan komt er veel lucht binnen en weegt de auto ook zwaarder en het verbruik is dan ook meer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zegt niks. Wellicht wordt het verbruik gewoon geschat en verandert er niks als je het raampje open draait.