is het verplicht voor de APK dat een richtingaanwijzer automatisch terug gaat?

alarmverlichting vervangen maar nu blijft een richtingaanwijzer (soms) hangen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
5.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee absoluut niet. Het is wel een vereiste dat de schakelaar blijft hangen, zodra hij geactiveerd is.

Het beste antwoord

Nee, dat is geen probleem. Het is alleen foute boel als je hem vast moet houden in de bocht omdat de richtingaanwijzer niet BLIJFT knipperen als je hem los laat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk het ook niet, wij hebben een citroen cx en daar moet je zelf altijd de richting aanwijzer terug zetten, dat hoort zo bij deze auto. Soms is het echter wel zo dat wanneer er iets op de auto zit (bv een mistlamp) dat deze dan wel moet werken, terwijl sommige auto's geen mistlamp hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe moet alles het doen dus ook je richtingaanwijzers. Dus hij kan wel degelijk worden afgekeurd als dit euvel niet wordt vervangen/hersteld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoezo moet 'alles' het doen, er zijn genoeg zaken die het niet hoeven te doen hoor voor een apk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt wel zoals je radio of zo, maar dit hoort bij de auto (veiligheid). Ik ga niet met zekerheid zeggen of ie daarvoor wordt afgekeurd, maar de politie kan wel moeilijk doen als ze erachter komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat geldt toch echt als je richtingaanwijzer niet aan blijft, dus blijft knipperen. Dat je na de bocht het ding weer even uit moet zetten is geen probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar toch hoort het niet zo te zijn.