Wat is de verwachte levensduur van de hedendaagse auto?

Je ziet best nog wel veel oldtimers waar weinig elektrische techniek is toegepast. De motor blijft onderhouden, net zoals het chassis en de auto blijft in goede staat. Gaat dat ook lukken met de auto's die nu gefabriceerd worden?

Toegevoegd na 1 dag:
Nog even ter aanvulling. Wat is het beste; mijn auto is nu 11 jaar, ziet er nog prima uit, paar hele kleine roestplekjes. Moet ik hem oprijden of toch t.z.t. inruilen? Zou ik de 25 jaar, tot oldtimerstatus, kunnen halen. Bye the way, wegdoen doe ik liever niet omdat ik hem 11 jaar geleden nieuw heb gekocht en dus erg aan hem gehecht ben.

Weet jij het antwoord?

/2500

Is niet te zeggen. Sowieso de garantietermijn. Daarna afhankelijk van het onderhoud en de plaats waar je woont. Als je in Zandvoort woont gaat je auto korte mee dan als je in Drenthe woont. Zout en vocht in de lucht zijn funest voor auto's

Ha, die Maedjeoetstein; Motorisch zijn auto's tegenwoordig bij goed onderhoud en normale behandeling goed voor enkele honderdduizenden kilometers, bij het gemiddelde jaarkilometrage in ons land van zo'n 15.000km is dat dus al gauw twintig jaar. Roest is ook veel minder een probleem dan vroeger, met name door de toepassing van verzinkt staal en de verbeterde conservering van holle ruimte. Ik verwacht dat er over niet al te lange tijd auto's van vijftien à twintig jaar en ouder economisch total-loss zullen zijn omdat bedrading en/of electrische systemen aan het eind van hun bruikbare leven zijn gekomen. Toegevoegd na 1 dag: Of je je auto al dan niet moet inruilen is voor een deel een rekensom, maar ook een persoonlijke afweging. Ik heb mijn huidige auto gekocht in Duitschland toen deze zes jaar oud was en nog maar 56.000km had gedraaid. Inmiddels heb ik die stand verdubbeld en zoals het er nu voorstaat gaat'ie voorlopig nog niet weg. In Autoweek stond een stuk over iemand met net zo'n auto die de vijf ton toen al fluitend gepasseerd was en nu probleemloos de zesde alweer voorbij is. Lijkt me ook wel wat. Natuurlijk wordt het onderhoud bij die hogere kilometrages wel wat duurder, maar daar staat de afname van de afschrijving weer tegenover. Maar ik weet natuurlijk nooit wat voor leuks ik over een tijdje weer tegenkom....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100