Hoe kan ik me alvast voorbereiden om me theorie rijbewijs B?

Ik ben in december 16 geworden. Deze zomer wil ik bij 16,5 mijn theorie doen. Ik heb nu al 2 klasgenoten die veel leren en al meerdere keren gezakt zijn, hoe kan ik me alvast voorbereiden? (Misschien een app?)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook theorielessen volgen, dat gaat vaak via de rijschool. Weet je zeker dat ze wel goed geleerd hebben? Ik kan het me namelijk niet voorstellen wanneer je ontzettend veel hebt geleerd (en het dus ook weet) je examen niet haalt, tenzij je last hebt van faalangst. Zelf heb ik 2 keer 5 minuten mijn boek door gelezen, in 1 keer geslaagd. Voor mij werkt dus: meerdere korte sessies, misschien voor jou ook. Ook praktijk is heel belangrijk, het beste kun je dan misschien toch eerst een paar praktijklessen volgen. Verder zijn er veel instinkers, de vragen en antwoorden GOED lezen tijdens het examen is heel belangrijk. Neem daar de tijd voor, tot zover dat kan. En logisch nadenken.. Vaak kun je zonder enige kennis wel aflezen wat een bord betekend, bij wel/geen voorang hoef je alleen de basisregels toe te passen (m.b.t. rechts voorrang, tram). Gevaarherkenning kan je niet leren, goed kijken naar de snelheid in combinatie met de foto, wat gebeurd er? En is dit dusdanig gevaarlijk dat ik moet remmen of gas moet loslaten? Let op de kleine details, bijvoorbeeld een knipperlicht van een auto die aan de kant staat. Het examen valt heus mee, zolang je genoeg vertrouwen hebt en overal de tijd voor neemt (wel binnen de tijd blijven) moet je het zeker kunnen halen. Laat je niet gek maken!

Het beste antwoord

Je hebt de officiële examentrainer van de CBR. Hier heb je het linkje:
http://www.driversonly.nl/theorie-examen/auto/stap1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zakken is een kwestie van pech hebben en niet goed leren. Het blijft een kwestie van leren. Op examencentrum.nl staan veel oefenexamens. Succes