Is met de kilometerheffing het nog interessant om een auto te hebben met een LPG-G3 installatie?

Want nu is LPG-G3 erg goedkoop rijden qua belasting.
Ik vraag me af of dat dan interessant blijft...?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Het beste antwoord

Die kilometerheffing is in mijn ogen oplichting van het volk...

De files worden gehalveerd met de helft, dat wil zeggen dat of ik of jij (de lezer) niet meer op straat kan... want 1 op 2 wordt dan getroffen, dus dat is een mooie boel, waarom snap ik daar niets van?...

En er moet een geavanceerd spionnenkastje aangeschaft worden, dat gaat een ander niet betalen voor mij en ze beloven dat het goedkoper wordt, waarom geloof ik daar dan totaal niets van?

En de Politie zegt dat ze nooit in de database zullen kijken van mijn auto om snelheidsovertredingen en andere strafbare zaken te kijken, waarom geloof ik daar ook al niets van?...

En als het goedkoper zou worden op den duur, een of twee regeringen later is de prijs gewoon veel en veel te hoog... Weten we nog dat pinnen en chippen gratis was, gouden bergen beloofden ze ons, sneller en beter enz enz en nu?

Ik zie dat hele systeem van rekening rijden niet zitten... Wij zijn de dupe in no time...

Toegevoegd na 53 seconden:
En dus ook dat voordeel van die LPG-installatie ik geloof daar ook niets van dat die voordeliger blijft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vreemd genoeg is Nederland bijna het enige land in Europa dat accijns op LPG heeft zitten. Maar je moet niet naar de vergelijking maken met wat je nu aan belasting betaald. Maar met wat je straks aan brandstof kwijt bent. En anders moet je een electrische auto aanschaffen, of motor, of taxi gaan rijden. Dan betaal je ook geen kilometerheffing...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Lavendel;

Als er verder niets verandert wordt LPG alleen maar financieel interessanter. Je betaalt nu immers meer houderschapsbelasting dan bij dezelfde auto op benzine. Als die toeslag wegvalt hoef je dus enkel de installatie zelf maar terug te verdienen. Tenzij de kilometerheffing ook een LPG-toeslag zal kennen, breng ze maar niet op ideëen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zal interessant blijven. De regering heeft duidelij kgezegd dat er een onderscheid gemaakt gaat worden naar auto type en brandstof. Wat de specifieke tarieven worden heb ik nog niet kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk gaat het gros van de mensen per saldo meer betalen! Ze gaan heus niet voor zoveel miljard euro investeren om de automobilist tegemoed te komen....

Ik denk dat LPG wel voordeliger blijft dan de rest!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als brandstof zal het goedkoop blijven, maar misschien ga je door de KM-heffing minder kilometers maken.