Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke versnelling moet ik gebruiken voor een zeer steile parkeergarage uitrijden met ford ka 2007?

De helling van de parkeergarage is zeer steil. In welke versnelling kan ik het beste de garage uitrijden. Ik moet met de auto direct de helling op na een bocht.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
17.5K
tinus1969
3 jaar geleden
Wat vind jij zeer steil? Meestal zijn dit soort hellingen zo gebouwd dat je er in zn 2 oprijdt.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
De parkeergarage onder de Albert Heijn in Rhenen bijvoorbeeld. Die is echt knullig aangelegd. Ik kan hem wel in de 2, omdat ik mijn auto en de in/uitrit van de garage goed ken. Maar mensen die er niet vaak komen zijn bang, steken verkeerd in, komen op de andere weghelft...kortom een zooitje.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat kun je het beste doen in de 1e versnelling. Daarmee kom je het gemakkelijkst een zeer steile helling op.
Overigens: als je ergens een steile helling af zou moeten, dan geldt hetzelfde.

'het beste' is hier eigenlijk een eufemisme; vaak gaat het omhoog in de 2e niet eens lukken.
(Lees meer...)
Bordensteker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding