Is motorschade inbegrepen bij all risk verzekering?

Distributieriem geklapt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
10K
ronron1212
9 jaar geleden
volgens mij heet dat gewoon onderhoud of garantie als de auto nieuw is.
Utrecht
9 jaar geleden
lijkt me niet: dat is meer een gevalletje slijtage of onderhoud.
Bordensteker
9 jaar geleden
Als de riem over zijn vervangingstermijn heen is en dan kapot gaat, dan is dat in principe eigen schuld, maar het kan ook nog een nalatigheid zijn van degene die voor het onderhoud tekent. Of van de verkoper, als die niet de juiste informatie over het al dan niet aan een tweedehands auto verrichte onderhoud heeft verstrekt. Maar als de riem echt voortijdig de geest geeft, valt dat de eigenaar doorgaans denk ik niet te verwijten, en dan zou ook buiten de garantietermijn een beroep op coulance aan de orde kunnen zijn. Een fabrikant dient een product te leveren dat aan normale levensduurverwachtingen voldoet, en een binnen de daarvoor gespecificeerde minimale levensduur knappende distributieriem of ketting kan na bijvoorbeeld zes jaar evengoed reden tot klagen zijn als een na drie jaar normaal gebruik al versleten accu.

Antwoorden (3)

nee, dit valt niet onder de all riskverzekering.

een geknapte distributieriem valt onder de eigen verantwoordelijkheid, daar u dit makkelijk kunt voorkomen, door de riem op tijd te vervangen.
AlphaLimaSierra
9 jaar geleden
escape
9 jaar geleden
Een goed antwoord met een verkeerde uitleg. Bij een All Risk verzekering worden ook zaken vergoed die onder de 'eigen verantwoordelijkheid' vallen, zoals een aanrijding met eigen schuld.
Dus wel een minduimpje dit keer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus
Onder All Risks verzekering vallen, ook als het eigen schuld is bv:
aanrijding ,slippen en omslaan,te water raken.
Dit zijn allemaal gevallen die u door eigen schuld kunnen overkomen en waarvoor u de verantwoording neemt. Men draagt de verantwoordelijkheid voor het op tijd vervangen van de onderdelen van de auto die aan slijtage onderhevig zijn.
Een eigen gebrek is niet gedekt. ^lr
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jazeker. Bijvoorbeeld als de motor water heeft aangezogen en daardoor in de soep gelopen is. Dat heet overmacht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
hoezo water heeft aangezogen verklaar je nader