Komt de ANWB ook als je geen lid bent?

Wanneer je met pech onderweg staat en ze belt voor hulp.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
11.5K

Het beste antwoord

Ze komen wel,maar je moet dan wel lid worden ter plaatse als je geholpen wilt worden.
Het lidmaatschap is dan duurder,als dat je dat van te voren afsluit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja, en voor ze aan de slag gaan moet je eerst lid worden.

Toegevoegd na 5 minuten:
En als je eenmaal lid bent komen ze zelfs je fietsband voor je plakken als je ze belt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, ze komen en helpen je. Het ligt er een beetje aan wie je helpt en wat het probleem is.
In het ene geval moet je ter plekke lid worden. In het andere geval hoef je alleen de eventuele kosten van reperatie te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om precies te zijn: de Wegenwacht komt ook als je geen lid bent. De Wegenwacht is wel van de ANWB, maar een ANWB-lidmaatschap en een Wegenwacht-lidmaatschap zijn niet hetzelfde.

Als je de Wegenwacht laat komen, moet je wel meteen lid worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die komt, maar je moet dan wel een lidmaatschap afsluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 uur geleden zijn er al antwoorden gegeven die hetzelfde zeggen... dit antwoord heeft niets toe te voegen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft in ieder geval uitleg over je minnetje.
Kun je nog even doorgaan bij de rest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liesbeth,geloof het of niet. Maar de min is niet eens van mij.. Het was alleen een opmerking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook ggeen -
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het was flauw van mij om zo te reageren. Mijn excuus.
Leuke toevoeging: als je nog geen lid was en je moet lid worden, omdat je geholpen wil worden, gaat je dat ook aardig wat geld kosten. Ik ben daardoor ruim 100 euro lichter geworden.... helaaaaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor; die komen gewoon kijken wat er aan de hand is. Wil je echter geholpen worden dien je eerst een wegenwacht abonnement af te sluiten. En terecht, want ook deze mensen die dag en nacht in weer en wind voor ons klaar staan kosten ook geld.

Maar tegenwoordig kun je ook op een andere manier geholpen worden; mits je bij een merk dealer in onderhoud bent. De meeste merken hebben namelijk een 24 uurs service dienst beschikbaar waar je gratis gebruik van kunt maken in binnen en buitenland als je gewoon elk jaar je auto voor een onderhoudsbeurt langs brengt. In veel gevallen werken ze hier zelfs met de ANWB samen; dus is de kans nog aanwezig dat je het bekende gele wagentje voor je neus krijgt.

Nu hoor ik gelijk vele lezers denken....Merkdealer? Die zijn veel te duur; maar dat is niet zo. Heb het zelf reeds meerdere malen onderzocht met verschillende reparaties en onderhoudsbeurten en telkens was de prijs of gelijk of lager dan bij een universeel of kwik fitter.

Zo kost bijvoorbeeld het vervangen van remblokken van een S/V40 tussen bouwjaar 1999 en 2006 bij de dealer € 97,= en bij de universeel € 123,=

Maar goed; dit was de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de anwb komt wel maar je betaald wel meer geld om lid te worden en dat moet voor dat je geholpen wordt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk, zolang je dan maar meteen lid wordt.

groetjes