wanneer moet je remvloeistof bijvullen en wanneer moet je remvloeistof vervangen bij een Fiat Punto van enkele jaren oud?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijvullen als hij onder het minimumniveau staat (reservoir onder motorkap), en qua leeftijd kan je garage testen of het noodzakelijk is.

Antwoorden (2)

Op het moment dat bij het remmen een zompig, sponzig gevoel hebt bij het indrukken van het pedaal KAN het zijn dat de remvloeistof bijgevuld moet worden. Als je hier zelf te weinig verstand van hebt, zou ik altijd aanraden om dit bij een garage te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Remvloeistof bijvullen nooit

Want als het potje leeg is betekent dat

Of je remblokken en of remschoen zijn versleten
Of je heb lekkage in het systeem

En vervangen van remvloeistof
Officeel elke 2 jaar want remvloeistof
Is hygroscopisch !!
Dat houd in dat het vocht/water aantrekt
En water kan gaan koken bij het heet worden van de vloeistof bij het remmen
En als het gaat koken konen er lucht bellen in het systeem en lucht is samenpersbaar dus dan rem je niet meer !!!