Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een auto (diesel) kopen met 230.000 op de teller. Ik wil de auto eerst de ANWB keuringstest laten ondergaan. Is dit verstandig ivm de teller?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
948
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt ook een beetje aan welk merk de auto is.. Verder heb ik geen verstand van anwb keuring ofzo, maar t ene merk kan meer hebben qua km dan de andere
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor auto gaat het om? Met die kilometerstand kan al van alles versleten zijn, maar ook alweer vervangen (of zelfs voor de 2e keer vervangen)..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Een diesel moet makkelijk 400.000 op de teller krijgen, maar zegt niks over hoe de auto er nu motorisch voorstaat, volgens mij gaat een ANWB keuring dat ook niet vertellen. Een beetje mazzel heb je wel nodig dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er hangt veel ad van welke diesel je wilt en hoe de vorige eigenaar ermee is omgegaan.
Mijn vorige auto is bij 335000 km (een vag tdi) de deur uit gegaan. De motor liep toen nog steeds perfect.

Reken wel op:
Vervangen distributie riem. (tenzij het een diesel met ketting aangedreven kleppen betreft)
Mogelijk koppelings schijven.
Remblokken en schijven gaan niet eeuwig mee, in welke staat zijn de huidige\.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Algemene vergissing is dat mensen bij een lagere km stand automatisch denken dat de auto beter is dan een met hogere km stand.
Ik ken auto's die bij een bepaalde stand een mega beurt moeten ondergaan, en er zowat nieuw uitkomen, en dus beter zijn dan dezelfde met 25.000 km minder op de teller.
Kijk dus naar de onderhoudshistorie, en of alle fabrieks- modificaties zijn uitgevoerd, dat laatste is zeer belangrijk en wordt bijna altijd vergeten. De gegevens hierover staan op het internet maar kunnen ook bij de dealer worden opgevraagd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding