Waarom zijn die prachtige V6 406 coupe's rond 1998/1999 maar ±4000 euro?

Destijds was ie zo'n 95.000 euro. Nu nog geen tiende meer van dat!
Ok, de km. standen zijn hoog, maar dat moet tegenwoordig best kunnen. Verder zien ze er nog als nieuw uit.
Is 't louter omdat de benzine zo duur is? (Ze slurpen wel natuurlijk.)

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/zoekresultaten.htm?sortering=DEFAULT&merken=Peugeot&modellen=406&carrosserieAuto=COUPE&dealerTypes=AUTOBEDRIJF&dealerTypes=BOVAG_ABA&dealerTypes=BOVAG_NDA&dealerTypes=MERKDEALER&dealerTypes=PARTICULIER&dealerTypes=ZAKELIJKPARTICULIER&paginaNummer=1

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

gulden kan niet kloppen euro's waren er nog niet In euro's denk ik 43.000 tot 44.000 Deze auto is al meer dan 10 jaar oud. als hij nog 4000 kost heb je dus als hij 10 jaar oud is goedkoop gereden 4.000 per jaar afschrijving goedkoop voor zo een auto. nu is dat niet helemaal waar want de eerste jaren schrijf je het meeste af. Toegevoegd na 9 minuten: kan gebeuren he

Franse auto's hebben de gewoonte dat de "afschrijving" erg hoog is. Alle franse auto's zijn tweede hands relatief goedkoop.

Hallo mmm, Ze zijn echt prachtig om te zien! Ondanks zijn mooie lijnen is dit model nooit echt aangeslagen. Ook in de 2ehands markt is hij niet erg geliefd,omdat een coupé een auto is die vooral gericht is op het jonge publiek. En die hebben( zeker de beginnende automobilist) geen trek in hoge brandstofkosten, en hoge wegenbelasting ,meer verzekering e.d. Een vierdeurs 406 is ondanks dat hij minder mooi is meer geliefd, omdat daar een breder publiek is. Verder vind ik "maar 4000 euro"een hele normale prijs voor een auto van 11/12 jaar. BMW 325 coupé en soortgelijke auto's uit deze jaren zitten rond dezelfde prijsklasse. Groeten Leonard

Omdat een Peugeot er best leuk kan uitzien maar verder gaat het niet echt. Echt snel zijn ze niet, of je moet niets gewend zijn. Er zijn er best veel te koop. Ze slurpen veel en zoals ik al schreef zijn de prestaties niet in verhouding tot dit zuipgedrag. Ze hebben een niet echt hoogstaand interieur, niet qua vormgeving en niet qua afwerking. Stuurgedrag en weggedrag zijn zuiver comfort, totaal niet sportief. Een hoop dingen maken het tot een muurbloempje. De 504 was de laatste echte Peugeot, na 1982 is er buiten de 205 GTI niet veel soeps meer op de markt gekomen. Nu is het ook zo dat veel van z'n toenmalige concurrenten ook niet veel meer opbrengen. 4 mille voor een auto van 12 jaar oud is niet veel maar bekijk het eens zo: Nieuw misschien 85.000 Gulden. Na 12 jaar en 150.000km nog waard 10.000 Gulden. Ik vraag me af of je er 10K Gulden voor had gekregen als we de Euro niet hadden gehad, ik denk het niet. Er zijn (goedkopere aparte) auto's die door de Gulden naar Euro bijna geen afschrijving hebben gehad.

Ha, die Mmm; Dat komt simpelweg omdat die auto's nieuw voor de meeste mensen gewoon te duur waren. Weliswaar completer, mooier en vaak minstens zo goed presterend als vergelijkbare auto's van de bekende 'premium'-merken, maar niet met de waardevastheid van de bekende (duitsche) merken. En omdat veel mensen het niet aandurfden zijn er te weinig van verkocht en is de vraag naar gebruikte exemplaren ook niet groot. Met alle gevolgen voor de prijs. Peugeot verstaat de kunst van goede onderstellen al jaren, de motoren staan als vrij probleemloos bekend en met name de 406 Coupé is een schitterend ontwerp, een echt Pinifarina bovendien. Nu een mooi exemplaar kopen en vertroetelen garandeert je op termijn het bezit van een exclusieve en toch praktische en betaalbare klassieker.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100