volgende week donderdag 30 aug moet ik naar schiphol vanaf leeuwarden met de auto, kan dat ivm werkzaamheden aan de ring A10?

Toegevoegd na 9 uur:
dat moet donderdag 31 aug zijn

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Check even goed wanneer je heen moet, volgende week donderdag is namelijk de 31ste en niet de 30ste.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
kijk dan ook even op de verkeerskaart van de vid .
vid.nl

Antwoorden (2)

Natuurlijk kun je met de auto naar Schiphol. Volgens "van A naar Beter" heb je meer last van werkzaamheden aan de A 7 dan aan de Ring A 10.
jc54
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik kom daar niet zo vaak , en dan hebben ze het over de binnen en de buiten ring . van daar mijn vraag.
Blijkens deze voorwaarschuwing van de Verkeersinformatiedienst
https://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2017.239.03 is hét grote probleem deze komende week de afsluiting van de A10 West in noordelijke richting, dus vanaf Buitenveldert en vanaf Schiphol kan men niet over de Ringweg A10 naar de Coentunnel en Zaandam rijden.
Voor wie vanuit Leeuwarden komt, lijkt dat dan op zich geen probleem (behalve als je dezelfde dag ook weer terug gaat!).
Maar als de VID op de Ringweg aan de zuidkant in _beide_ richtingen enorme filehinder voorziet, dan kan het verkeer dat vanuit Zaandam en de Coentunnel komt daar ook last van hebben, want een deel van de auto’s op de westelijke rijbaan (de Buitenring) kan dan niet doorstromen naar die Ringweg aan de zuidkant van de stad. Daar kan ook het verkeer dat naar Schiphol en Den Haag gaat last van hebben.

Daarom zou ik u aanraden om vanaf Zaandam de richting naar de A5 te volgen, richting knooppunt Raasdorp, en daar af te slaan via een heel kort stukje A9 richting Utrecht en dan de borden vai de A4 naar Schiphol te volgen.
Eventueel ga je na Raasdorp de snelweg A9 af en via de afrit Badhoevedorp kun je dan over lokale wegen op Schiphol komen. Of misschien moet u wel op een langparkeerterrein zijn, en daar kom je dan vanzelf langs.

Ik heb vanwege de door Rijkswaterstaat genoemde werkzaamheden op de A7 tussen Franeker en de Afsluitdijk (en op de Afsluitdijk zelf) aanvankelijk ook nog gekeken naar een alternatief vanuit Leeuwarden via Heerenveen en door Flevoland. Dat is in tijd maar 6 minuten langer, maar dan moet je dus de geblokkeerde Ringweg A10 vermijden en bij knooppunt Diemen via de A9 en door Amstelveen naar Schiphol rijden. Of je in die richting in de spits óók last hebt bij knooppunt Holendrecht durf ik niet te zeggen; volg de fileberichten deze week.

Dan de opmerking over binnenring of buitenring.
In het algemeen wordt in Nederland met “binnenring” de rechtsom gaande rijbaan van de ringweg bedoeld.
Maar in Amsterdam was die term al langer in gebruik voor een aantal straten die nét buiten de grachtengordel rond het oude stadshart liggen.

Voor de Ringweg A10 is men (net als elders) de nadere aanduiding “binnenring” en “buitenring” gaan hanteren voor rechtsom resp. linksom rond de stad rijden. Er zit alleen een middenberm tussen binnenring en buitenring.

Zie ook https://www.startpagina.nl/v/vervoer/vraag/77281/uitleggen-bedoeld-binnenring-amsterdam-buitenring.
Bordensteker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Neem gewoon de binnenring van de A10 en dan is er geen enkel probleem .
De buitenring is afgesloten door werkzaamheden .
Bordensteker
6 jaar geleden
@teun: als u het zo stelt, lijkt me dat in tegenspraak met de verwachtingen van de nota bene door uzelf eerder aanbevolen Verkeersinformatiedienst VID www.vid.nl .
En het is juist de binnenring die aan de westzijde van de stad afgesloten is. Dus in noordelijke richting, naar de Coentunnel en Zaandam. Op zondag 27 augustus 2017, 14:17 schreef de VID:
“De A10-West richting Zaanstad blijft nog tot en met zondag 3 september dicht. Nu steeds meer mensen weer aan het werk gaan groeien de files snel aan. Vooral op de A10-Zuid gaat dit in beide richtingen voor lange files zorgen. De VID voorziet de grootste problemen tijdens de avondspitsen, maar ook de ochtendspitsen gaan druk verlopen. Tijdens de dinsdag- en donderdagavondspits voorzien we tot 50 kilometer file direct gerelateerd aan de afgesloten A10.”
https://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2017.239.03 Vandaag kwam die verwachting alvast aardig uit, blijkens dit bericht van maandag 28 augustus 2017, 16:36:
“Al voordat de avondspits goed en wel begonnen is staat het verkeer aan de zuidkant van Amsterdam vast. Oorzaak is de afsluiting van de A10-West richting Zaanstad die de laatste week ingaat.
Zoals verwacht groeien de files door de afsluiting steeds verder aan. Nu steeds meer mensen aan het werk gaan raakt de ring steeds overbelaster. De VID telde iets voor 16:30 uur al 21 kilometer file direct gerelateerd aan de afsluiting. Vooral op de zuidelijke ring is het aanschuiven: daar staat 13 kilometer file tussen Slotervaart en de Zeeburgertunnel. De vertraging is bijna een halfuur.
Meer files
Het komend uur nemen de files nog verder toe. Ook de A9 loopt dan vol. De VID verwacht deze week vooral tijdens de avondspitsen van dinsdag, woensdag en donderdag grote problemen. Dinsdag en donderdag omdat dit de drukste dagen van de week zijn, woensdagavond vanwege overvloedige regenval. Update 17:30 uur
We tellen nu 31 kilometer file direct gerelateerd aan de afsluiting van de A10. Vooral de A10-Zuid en de A9 rond Amstelveen en Holendrecht zijn overbelast. Update 17:50 uur
De maandagavondspits pakt rond Amsterdam pittiger uit dan we hadden gedacht. We tellen totaal dik 35 (om precies te zijn, 35,4 kilometer) file direct gerelateerd aan de afgesloten A10 West. Dat doet vrezen voor de dinsdag- en donderdagavondspits. Omrijders staan vooral stil op de A10-Zuid en op de A9 bij Amstelveen en Holendrecht. Ook de Amsterdamse Stadionbuurt staat vast.”
https://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2017.240.05
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
oke .ik gebruik de verkeerskaart alleen om te zien waar de werkzaamheden zijn !