Zouden invalide automobilisten behalve speciale parkeerplaatsen ook gratis moeten parkeren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Het beste antwoord

NEE! Ik vind het heel erg goed dat er speciale parkeerplaatsen zijn vlak voor de ingang, zodat het minder validen zo makkelijk mogelijk wordt gemaakt, maar waarom niet betalen? Dat zou hetzelfde zijn als mijn minder valide collega meer laten verdienen dan ik, omdat ik geen speciale minder valide kaart hoef te kopen???
Nee dus, luidt mijn antwoord. We zijn in nederland allemaal gelijk. Wie te hard rijdt krijgt een boete, minder valide of niet. Wie een moord pleegt gaat de cel in, en wie wil parkeren moet betalen! Ik ben per jaar overigens meer kwijt aan parkeergeld dan ik zou moeten betalen voor een minder valide parkeerkaart... Dus dat vind ik geen argument.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dat mogen ze ook. Tenminste, op parkeerplekken van de gemeente. (dus niet in parkeergarage's van Qpark bijvoorbeeld.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verschilt per gemeente. In Rotterdam mogen ze op speciale invalidenplekken staan, maar moeten ze wel betalen.
Ik zou niet weten waarom; ik vind van niet dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op veel plekken mag dat al. Maar ik ben het er niet mee eens dat zij overal gratis zouden mogen parkeren. Op plekken mogen staan waar dat voor niet-gehandicapte mensen verboden is, is prima. Maar als zij willen winkelen oid moeten ze gewoon net zo betalen vind ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas mogen invaliden nog niet in alle gemeenten in Nederland gratis parkeren.
Er zijn een aantal gemeentes die in dat opzicht een prima beleid hebben,maar er zijn ook gemeentes die er een heel andere kijk op hebben.
Mijn partner is zwaar invalide en we kunnen boeken schrijven over de onsympathieke houding van de medemens en de instanties als het daarom gaat.
En argumenten als "invalide zijn is geen excuus" zijn te verdrietig voor woorden. Ik heb al tegen menig "ambtenaar of medemens"moeten zeggen, die nog wel allebei zijn benen had, zou U willen ruilen met deze mijnheer die zich op deze manier moet voortbewegen,volledig afhankelijk in sommige gevallen van zijn "goedwillende medemens".
En dat terwijl mijn man nog wel eens zegt als we ergens een parkeerplaats zoeken: laten we maar ergens anders gaan staan, die andere mensen hebben het waarschijnlijk harder nodig om op die plaats te staan.
Zo triest, sommige gezonde mensen gaan ook nog gewoon op de invalide parkeerplaats staan!
Overigens is mijn partner invalide geraakt doordat een dronken automobilist die op hem inreed. Dubbel pech dus inmiddels want de maatschappij heeft weinig geduld met onze gehandicapte medemens!

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik vergat nog te zeggen, dat het niet perse noodzakelijk is om gratis te parkeren. Natuurlijk is het geen punt er voor te betalen, maar een plek vooraan op een parkeerplaats waardoor noodzakelijke zaken geregeld kunnen worden zou fijn zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee en die speciale parkeerplaatsen opheffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, speciale parkeerplaatsen vind ik prima. Maar dan gelijk een automaat erbij want er zijn meer invaliden die een parkeerplaats nodig hebben. Het bevordert de doorstroming
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft 2 kanten: aan de ene kant is het niet eerlijk, aangezien ze ook al goede plekken hebben en gegarandeerd zijn van een plek. Zo worden ze wel erg 'bevoordeeld'. Aan de andere kant kan je van iemand die invalide is niet verwachten dat ze gaan fietsen en met het OV gaat ook niet altijd even makkelijk, daarom moeten ze wel met de auto en is het terecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou wel goed zijn als de regeling voor het hele land gelijk getrokken werd. Nu verschilt het per gemeente.
Speciale parkeerplaatsen moeten blijven daar waar dat nodig is ivm de parkeerdruk. Gratis hoeft niet. Er zijn heel rijke invaliden en invaliden met heel weinig inkomen.
De vergunning zou bv inkomensafhankelijk gemaakt kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgezien van het feit dat zo'n kaart een aardig centje kost en een invalide de boodschappen niet op de fiets kan doen, is het vaak ook zeer lastig om de gang naar de kaartjesautomaat te maken en weer terug naar de auto.
Als ze die automaten ook in de buurt van die plaatsen zouden zetten én de kosten van de invalidekaart zouden laten vervallen, mogen ze van mij betaald parkeren.
Maar anders dus niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de meeste invalide hebben namelijk niet de mogelijkheid om met de fiets of het openbaar vervoer te reizen. Zij hebben dus geen keuze en moeten verplicht de auto pakken.
Valide mensen kunnen wel kiezen of ze parkeergeld willen kiezen.
Daarbij komt nog dat als je in een rolstoel zit de parkeerautomaten vaak te hoog hangen en je er niet eens bij kunt.