Blijft mijn oldtimer nou oldtimer of niet

Ik hoor allerlei geruchten dat auto doe op dit moment oldtimer zijn binnenkort weer belasting moeten opleveren, zou dat nou echt doorgaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Dat is nu weer van de baan het stond in het regeerakkoord dat oldtimers wegenbelasting moesten gaan betalen. Het kabinet is daar echter op terug gekomen. Dus kun je lekker wegenbelasting vrij blijven door rijden.
11 jaar geleden
Vooralnog bestaat het gerucht dat het plan van de baan is. Wel zijn ze op zoek naar een andere vorm van belasting (wederom geruchten). Maar mogelijk dat er wel een vorm van kilometerheffing komt op oudere auto's.

Er zijn nog geen geruchten dat het oldtimertarief voor de verzekering eruit zouden gaan.

Vooralnog zit er niks anders op dan wachten totdat er definitief duidelijkheid komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Wachten tot er definitief duidelijkheid komt, dat lijkt mij ook het beste!
Er is nog helemaal niets zeker maar op dit moment willen ze voornamelijk de mensen ontzien die maar een paar keer per jaar met hun auto rijden:

" "Het kabinet wilde een belasting invoeren voor alle oldtimergebruikers, dus ook voor mensen die hobbymatig de oldtimer gebruiken. Mijn motie stelt voor om die mensen te ontzien", zegt Bashir op BNR.

Als gevolg van de stemming moet het kabinet gaan nadenken over manieren waarop het dagelijks gebruik wordt ontmoedigd. En dat is precies wat Bashir wil. " Mensen die er aan sleutelen en een keer een blokje om rijden, hoeven dan de wegenbelasting niet te betalen."

De liefhebbers die gemiddeld niet meer dan een paar duizend kilometer per jaar afleggen, worden als het aan de Kamer ligt vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting."

Maar er is dus nog niets bekend, lees alles even in de bron, dan worden alle ideeën duidelijk, ik kan niet alles hier neerzetten.