Reserve sleutel werkt niet, gekocht bij BOVAG bedrijf, kan ik na 8 maanden nog claimen?

Hallo.

Ik heb in november j.L een occasion gekocht bij een Bovag bedrijf met 12 maand Bovag garantie, een afleverbeurt en Bovag 40 punten check. Nu is deze auto geleverd met twee sleutels. Deze heb ik, achteraf misschien een beetje naïef niet allebei getest. Ik heb de sleutel bij thuiskomst veilig opgeborgen in de kluis en met de andere continu doorgereden. Tot ik vandaag mijn sleutel niet kon vinden en ik mijn reserve sleutel pakte merkte ik op dat de auto niet startte. Wat bleek? Ik heb alleen de behuizing met sleutel. De behuizing is verder leeg, terwijl het een 2 knops sleutel is. Kan ik hiermee naar de garage? Achteraf natuurlijk dom om dit niet te controleren voor aankoop, maar toch.

9 maanden geleden
in: Auto's
1.3K
Ikhebgeenidee
9 maanden geleden
Natuurlijk kun je er mee naar de garage.
Leg je verhaal uit.
TurfGraver
9 maanden geleden
Niet alle reserve sleutels zijn met knoppen. Tenminste als je nog gewoon een sleutelgat in de deur hebt.
ronron1212
9 maanden geleden
Met knoppen kan je ook gewoon een sleutelgat in de deur hebben
JustName
9 maanden geleden
Dat begrijp ik. Alleen het is een 2 knops sleutel. Daarmee kreeg ik de auto niet open. Met de sleutel uiteraard wel. Maar de auto wil er niet mee starten.
TurfGraver
9 maanden geleden
Dat de auto niet wil started heeft dan niets met de knoppen te maken maar met de start onderbreker.
Ander sleutel ook niet?
Inderdaad even langs de garage gaan.
JustName
9 maanden geleden
Mijn andere sleutel werkt uiteraard. Anders was ik er gelijk mee heen gegaan.
TurfGraver
9 maanden geleden
Zonder de "moeder" sleutel zal er een nieuwe geprogrammeerd moeten worden en dan ook gelijk de reserve sleutel.
Zo te lezen is dus de reserve sleutel nooit goed aangemaakt.
Terug naar de garage.

Geef als eerste antwoord