Welk middel kan ik het beste gebruiken om een kras in het lakwerk van mijn auto uit te krijgen?

Ik zit nu te overwegen om deze: 1. of door een professional te laten repareren (duur); 2. Een lakstif te kopen (via http://www.lakstift.eu/lakstift-kia.html); 3. Polijstmiddel zoals Commandant 7 (via bijv. www.carclean.nl). 4. Overige opties?

Welke is het effectiefst om het zelf handmatig te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze hadden laatst een uitzending van Radar waarin ze enkele van die producten hadden getest. De conclusie was dat geen ervan de krassen echt wegwerkte, maar dat ze ze wel minder in het oog lieten springen. Misschien kun je de uitzending googlen. Als je voor perfectie gaat, loont een professional wellicht meer.

Het beste antwoord

Altijd lullig een kras; ik heb er ook een en de dader ligt op het kerkhof.
Ad 1: je kan eerst vragen wat het kost om het te laten repareren. Meestal betekend dat overspuiten van het hele onderdeel van het plaatwerk de auto. En dat kost al snel een paar 100,-
Ad 2: als het op een onopvallende plek zit of de plek is niet erg groot, dan kan dat wel. Maar meestal is de kleur net even anders door de veroudering van de lak van je eigen auto.
Ad 3: bij ondiepe krassen kan dat wel. Ik heb Commandant zelf ook wel eens gebruikt. Er zit een beetje slijpmiddel in waardoor de kras een beetje uitgevlakt wordt maar ook de lak er omheen wordt een klein beetje dof. Gebruik het dus alleen op de kras. Of probeer het eerst uit op een plek waar het niet opvalt.
Ad 4: lekker laten zitten, of wachten tot de volgende kras of deuk die je via de verzekering kan claimen.

Succes er mee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Doe het als volgt: koop een lakstift van dezelfde kleur. Het ding goed schudden. Vul de kras op met verf. Wacht tot de verf droog is, maar niet uitgehard, zeg maar 40 minuten. Neem een zachte doek met een béétje thinner (niet te veel). Was hiermee de overtollige verf weg maar dan wel haaks in de richting van de kras. Je zal zien dat de kras mooi opgevuld is met verf. Als je het goed doet is de kras niet meer zichtbaar.