Hoe werkt de sloopregeling in de praktijk?

Op 1 juni gaat de sloopregeling in.

Hoe zal het in de praktijk gaan werken? Lever je je oude auto in bij aankoop van een nieuwere en regelt de handelaar het verder allemaal? Is daar al iets over bekend?

P.S. Kan ik geen link meer toevoegen? Vreemd...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

We zijn goed bezig. In tegenstelling tot andere landen hoef je hier *geen* nieuwe auto te kopen. Wel een nieuwere :)

Voor benzineauto's van de bouwjaren 1990-1995 bedraagt de premie duizend euro, voor oudere benzine-auto's 750 euro.

Ook voor dieselwagens van vóór 2000 is een premie van duizend euro beschikbaar. Eigenaren van bestelwagens zwaarder dan 1.800 kilo krijgen 1.750 euro.

Voorwaarde voor het ontvangen van de premie is dat automobilisten of een diesel met roetfilter terugkopen óf een benzineauto van bouwjaar 2001 of later. Mensen die geen vervangende auto kopen, maar voor het openbaar vervoer kiezen, komen niet in aanmerking voor de premie. De oude auto moet eerder dan maart 2008 op naam gezet zijn en de apk-keuring moet nog drie maanden geldig zijn.

Toegevoegd op 20-05-2009 16:37:58
Oeps, je vroeg hoe het in de praktijk in zijn werk gaat:

Het autobedrijf schiet de slooppremie aan u voor door de premie op de factuur in mindering te brengen. Het autobedrijf is verplicht het bedrag netto, dus ná btw-verrekening, af te trekken. Nadat de auto is gesloopt zal het autobedrijf hetzelfde bedrag als subsidie bij de overheid aanvragen.
AWM