De volumeknop van mijn Seat Ibiza draait door. Hij gaat van hard naar zacht en andersom terwijl je hem naar rechts draait. wat doe ik hier aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien een idee om te kijken van welk merk de radio is en dan online opzoek te gaan naar een handleiding voor deze radio?

Antwoorden (1)

Ik ga er vanuit dat dit een radio is met een afneembaar front.

Je kan het front losnemen en de koperen contacten inspuiten met contact-spray (bouwmarkt).
En indien er openingen zijn of het front te openen is hier ook inspuiten met contact-spray.

Contact spray verdringt vocht en corrosie.
Wanneer je aan de knop draait, genereert het front pulsjes, door vocht tussen contacten of naar massa kan dit symptoom ontstaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met contact spray niet in de radio zelf spuiten aub.