Wat is het verschil tussen een leasebudget en een normleasebudget bij een leaseauto?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
21K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe weet ik of mijn leasebudget inclusief of exclusief brandstofkosten is? In mijn leaseovereenkomst staat: ‘‘Het normleasebedrag is een genormeerd maandbedrag voor de kosten van de leaseauto, inclusief brandstofkosten, exclusief BTW’

Het beste antwoord

Een leasebudget is het maximale bedrag dat voor de lease van een auto mag worden besteed.

Een normleasebudget is een leasebudget dat gebaseerd is op (bijvoorbeeld) 45000 km/jaar en 48 maanden leasecontract. Deze term wordt gebruikt om voor collega's met dezelfde functie maar met een geheel verschillend gebruik van de auto (bijvoorbeeld de een heeft een rayon Zuid Holland, de ander Gelderland-Overijssel-Drenthe-Friesland-Groningen) toch een gelijkwaardige auto te kunnen laten leasen. Dan is het werkelijke leasebedrag voor de een veel hoger dan voor de ander omdat de een veel meer kilometers rijdt per jaar, maar ze hebben de keuze voor auto's met hetzelfde 'normleasebedrag'.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe weet ik of mijn leasebudget inclusief of exclusief brandstofkosten is? In mijn leaseovereenkomst staat: ''Het normleasebedrag is een genormeerd maandbedrag voor de kosten van de leaseauto, inclusief brandstofkosten, exclusief BTW''
crispy
7 jaar geleden
Het normleasebedrag is alleen een rekengetal om te kunnen vergelijken met anderen. Als in het normleasebedrag ook de brandstof wordt meegerekend dan betekent dit dat het verbruik van de auto in het vergelijk meegenomen wordt. Ja dus, de brandstofkosten zitten in het normleasebedrag opgenomen.

Andere antwoorden (1)

Leasebudget is het algemene woord.

Vaak werkt het zo dat er een leasebudget is per "rang". Het leasebudget hangt dan samen met de functie die (en dus ook het salaris dat) iemand heeft. Dan is sprake van een

Soms is het niet toegestaan om het budget te overschrijden, in andere gevallen kunnen werknemers zelf bijleggen om toch bijv. die Audi te kunnen rijden terwijl bij het normleasebudget een Volkswagen hoorde.

Toegevoegd na 1 minuut:
Na "dan is sprake van een" hoort het woord normleasebudget.
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oké, dus kan het kloppen dat het leasebudget exclusief brandstof is en het normleasebudget inclusief? Of zie ik die verkeerd?