Ik krijg de melding storing in emissie wat betekend dit?

Net als ik als ik wegrijd krijg ik opeens storing in emissie melding. Zet de auto uit en hoor een hard blazend geluid onder de moterkap vandaan komen. Wie weet wat dit betekend?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het gaat om mijn peugiot 207 cc automaat uit 2007

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
34.6K

Antwoorden (3)

Storing in emissie is motorprobleem. Bij Peugeot.. Kan van alles zijn... Van uitlaat tot distributieketting...ga naar een Peugeotdealer ..heb dit ook gehad bij mijn 207
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat betekend dat er iets mis kan zijn met de uitlaatgassen en waarschijnlijk met de verbranding. Het kan ook zijn dat je katalysator niet meer naar behoren werkt waardoor er een te hoog gehalte verkeerde gassen in je uitlaatgas zitten zoals bijvoorbeeld CO (koolstofmonoxide) en je auto dus tijdelijk even slechter is voor het milieu. Even mee naar de garage gaan.
Andere mogelijkheid is een kapotte sensor of een ander probleem met de uitlaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik heb zo een Peugeot 207 sw benzine ( automaat ) en ongeveer 80000 kilometer op teller miserie genoeg de ketting en drie maal het ellendig gedoe van emissiestoring kosten genoeg neen teveel en dat zijn motoren van BMW rommel noem ik dat .
Wat ik zo lees op internet zijn er diverse problemen met motoren van de PSA groep. Ik weet niet welk motortype je hebt, maar de 1.6THP mag je zo naar de dealer brengen voor een nieuwe distributie. Zie ook de link hieronder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi antwoord. Uitzending heb ik gezien. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou de auto sowieso even naar de dealer rijden. Als het dit euvel is, dan zou die inderdaad onder garantie gemaakt moeten worden.